Microsoft Office-documenten delen in de Google-cloud

2
73

Vereisten
Het eerste dat je nodig hebt, is Windows XP (met .NET Framework 2.0), Windows Vista, of Windows 7. Op je pc moet bovendien Microsoft Office 2003, Office 2007, of Office 2010 geïnstalleerd staan. Tot slot heb je een Gmail account (een e-mail adres bij Gmail) nodig.
Op deze website van Google vind je de download-link. Je mag zelf een taal kiezen, zolang het maar Engels is – andere talen zullen waarschijnlijk later volgen.

Windows, MS Office en een Gmail adres – dat is alles wat je nodig hebt

Windows, MS Office en een Gmail adres – dat is alles wat je nodig hebt (© ; licentie: )

Toolbar
Na die download zal je voortaan in Microsoft Word, Excel en PowerPoint een extra werkbalk vinden. Die neemt naar onze smaak veel te veel plaats in beslag, past langs geen kanten bij de aero-look van Microsoft en is bovendien lelijk.

De toolbar neemt veel ruimte in beslag en is moeilijk te verwijderen

De toolbar neemt veel ruimte in beslag en is moeilijk te verwijderen (© ; licentie: )

Het meest ergerlijke is nog dat je die werkbalk niet eventjes tijdelijk kan dichtvouwen of doen verdwijnen. Er is wel een manier, zelfs met een shortcut – als tip geven we je die achteraan het artikel mee.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Vorig artikelNieuwe generatie eCAFÉ netbooks van Hercules
Volgend artikelFascinerende film van een evoluerend kunstmatig landschap
René Paulus
René Paulus is medewerker van Diskidee.

2 REACTIES

  1. Of met Hotmail en skydrive – daar kan je documenten op het internet (via browser) bewerken. Downloaden is dan niet nodig.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Schrijf je reactie!
Vul hier je naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.