Tover je pc om in een gebruiksvriendelijke multimedia-studio

0
66

De ‘Snelle bewerking’ wordt nu geopend. De video-werkbalk bovenaan geeft je de mogelijkheid om video’s in te korten, lange fragmenten te splitsen of een frame op te slaan als een stilstaande afbeelding. Alles is eenvoudig te bedienen, al was het niet helemaal duidelijk dat een momentopname automatisch wordt opgeslagen en dat je deze kan terugvinden door in VideoStudio voor ‘Afdrukken’ ‘Foto’s’ te kiezen. Het is via het reeds gekende menu ‘Meer gereedschappen’ erg eenvoudig om je video te verbeteren. Je kan bijvoorbeeld de kleurbalans corrigeren, digitale ruis (sneeuw in donkere vlakken) wegwerken en de helderheid regelen.

Regisseur in spe?
Tijd om onze eerste film te regisseren. We klikken op ‘Maken’ en vervolgens op ‘Film’. In twee stappen een professioneel ogende film maken? Volgens Corel kan het. Je kan kiezen uit negen stijlen. Dat is vrij weinig naar onze mening. Openingsscene, titels en achtergrondmuziek worden automatisch toegevoegd. Het creëren van de film nam ongeveer zeven minuten in beslag. Het resultaat oogt behoorlijk, maar natuurlijk bereik je een beter resultaat als je zelf aan de slag gaat. Dat kost uiteraard ook een pak meer tijd, dus om snel een filmpje te maken is deze optie wel interessant.
Tot slot kan je ook je video’s delen (voor zover de bestandsgrootte dat toelaat) via bijvoorbeeld e-mail, Facebook, Flickr of YouTube. Opslaan op mobiele apparaten of andere digitale mediadragers kan uiteraard ook. De standaard ondersteuning voor het AVCHD-bestandsformaat vonden we zeker het vermelden waard. We hebben dit echter niet kunnen testen bij gebrek aan bronmateriaal in dit bestandsformaat.

1
2
3