Belofte maakt schuld

1
40

Het gepeupel mort, oh Sire!
Het mag dan ook geen wonder heten dat de specifieke Archlord forums op de officiële website of op de ondertussen opduikende fansites gonzen van het ongenoegen. De lijst met ondertussen door betalende spelers gerapporteerde bugs in Archlord is te lang om hier op te sommen en het merendeel van deze fouten zijn zo flagrant dat het programma nooit of te nimmer de groene vlag had mogen krijgen om uit beta en in productie te gaan.
Bovendien blijkt NHN zich ook geen moer aan te trekken van de vele verzuchtingen. Er zijn wel regelmatig patches die problemen oplossen, maar de opgeloste problemen zijn zodanig onbenullig (schrijffoutjes, de kleur van lettertypes, de dikte van kaders rond tekstvelden, enz.) dat ze verloren gaan in het bos van serieuze en voor de speler frustrerende problemen.
Bovendien lijkt de communicatie tussen de Koreaanse programmeurs en de verantwoordelijken van Codemasters (de verdeler van Archlord voor Amerika en Europa) en Alchemic Dream (ingehuurd voor de kwaliteitsborging en de vertaling van de spelinhoud) behoorlijk spaak te lopen. Hierdoor worden vaak beloftes gedaan aan de NA/EU spelerbasis die dan achteraf helemaal niet of maar halfslachtig ingelost worden.

AL_0013.jpg

Weet waar je aan begint na het lezen van deze review

Conclusie
NHN Games pretendeert met Archlord een MMORPG spel van de volgende generatie af te leveren. In de realiteit betekent dit echter dat NHN beter nog een generatie gewacht had om het spel op de markt te gooien. Op zich is Archlord geen misselijk spel en biedt het concept van PvP via massale bende-oorlogen, kasteelbelegeringen en gevechten met een ultiem monster heus wel mogelijkheden tot overleven in de toch al bijzonder concurrentiele MMORPG markt. Helaas wordt het spelgenoegen vanaf het begin vakkundig de nek omgedraaid door de vele flagrante fouten die Archlord typeren, de schijnbare onwil (of onkunde) van de programmeurs om deze fouten snel op te lossen, de talloze ontsierende vertaalfouten, de mankementige gebruikersinterface en de na een tijdje geestesdodende monotonie van eindeloos repeterende handelingen om punten en geld te verdienen (level grinding). Er zijn veel betere alternatieven om je tijd te verdoen dan het spelen van Archlord en het maandelijkse abonnementsgeld van zo’n 15 euro kan je beter nog een tijdje op zak houden.

Officiële site van het spel: www.archlordgame.com Ontwikkelaar: NHN Games
Uitgever: Codemasters

Adviesprijs
49,99 euro
Systeemvereisten
Minimaal: 800Mhz Processor, 256MB Ram, Geforce 3 equivalent or above, Directx 9.0, 4Gb of hard drive space
Aanbevolen: 1.4Ghz Processor, 512MB Ram, Geforce 5700, Radeon 9600 or above, Directx 9.0, 4Gb of hard drive space
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorig artikelMeest compacte iPod ooit
Volgend artikelDigitale muziek beluisteren in alle vrijheid

1 REACTIE

  1. ikzelf speel archlord nu al haast 2 maanden en heb de start problemen ook gezien ze zijn nu grotendeels verdwenen mijn boogschutter rent naadloos door het beeld en questen doe ik samen met mijn medespelers over het algemeen is het spel niet te vergelijken met wow en staat zowel grafisch als inhoudelijk op een veel hoger peil . inderdaad hadden ze de beta langer door moeten voeren want de eerste (betaalde )maand was het nagenoeg onspeelbaar .
    mijn beoordeling voor nu is een 8.0

Reacties zijn gesloten.