Goed mikken geen vereiste
Bovendien verschuift de nadruk. Dit is dan wel een FPS, maar ook als je geen topschutter bent, kan je veel plezier beleven aan dit spel. Je verdient namelijk ook punten door vijandige voertuigen en spelers te spotten, teamleden te reanimeren, ammunitie te droppen, voertuigen te herstellen, vlaggen te hijsen, mee te rijden in gepantserde tanks,… Je kan bij wijze van spreken geen enkele tegenstander neerknallen en uiteindelijk nog steeds bovenaan het leaderboard van die ronde eindigen.
Nergens veilig
Maar wat bedoelden de makers nu eigenlijk met die “tactische gameplay”? Naast de verschillende functies die je kan bekleden, wordt ook geschermd met de term “tactical destruction”. Eigenlijk houdt dit vooral in dat je kan opblazen wat je maar wil. Om een concreet voorbeeld te geven: je vijand kan een groot gebouw inlopen om cover te zoeken en even tot rust te komen, maar met de mogelijkheid alles te vernietigen is hij praktisch nergens nog veilig. De kans bestaat dat – dankzij enkele goedgeplaatste raketten – hij het prachtige uitzicht straks kan bewonderen via een gat in de muur. In de praktijk resulteert dit erin dat de meeste spelers constant in beweging zijn of steeds op zoek gaan naar een uitweg indien ze worden ontdekt.