Visitekaartjes: orde in de chaos met CardScan Personal

1
68

Correcties zijn noodzakelijk

Het overgrote deel van je tijd besteed je dus aan het achteraf controleren, pakweg 1 minuut per kaartje. We dienden volgende verbeteringen aanbrengen:

In de naam: 4 aanpassingen
(2x omdat de naam op de achterkant van het kaartje stond; 2x werd bij een familienaam die uit meerder woorden bestond, het eerste deel als een tweede voornaam gezien).

In de naam van het bedrijf: 6 aanpassingen
(5x omdat de naam niet als tekst, maar als een logo op het kaartje stond; 1x omdat de naam op de keerzijde stond)

Adres: geen aanpassingen
(Alle straatnamen en huisnummers, alle steden en postnummers waren correct en in het juiste veld geplaatst!)

Telefoonnummers: 8 aanpassingen
(1x een 0 i.p.v. een 8; 1x stond er een stukje tekst voor het nummer; 6x werden de velden Tel/Fax/Mobiel verwisseld)

e-mail en website (indien vermeld): 2 aanpassingen
(2x een spatie waar er geen mocht staan)

Koppeling met Google Maps: hier woont je contactpersoon!

Toch zaten in onze stapel twee kaartjes die niet te scannen waren. Het ene was volledig hoogglanzend zwart met witte letters, na het scannen gaf de OCR – niets, geen letter. Waarschijnlijk werd het zwart geïnterpreteerd als "einde van het kaartje". Het andere was afkomstig van een speelgoedzaak, en alle letters stonden in kubusjes zoals in een blokkendoos.

Synchroniseren van de gegevens in CardScan, hier met Outlook Express

1
2
3
4
5
Vorig artikelPrintkostenbeheerder
Volgend artikelJe eigen hotspot
René Paulus
René Paulus is medewerker van Diskidee.

1 REACTIE

  1. MIjn ervaringen met de producten van CardScan zijn erg goed. Voor mijn ondernemingen BitsOfContact (http://www.bitsofcontact.nl), gebruik ik de apparaten intensief, ze scannen visitekaartjes goed en snel. Natuurlijk is altijd een handmatige nabewerking nodig, maar ook dat lijkt steeds minder te worden. Het lijkt wel of het apparaat zelf leert. Wel zo handig als de professie van je onderneming is om batches visitekaartjes makkelijk en betrouwbaar in te scannen. M. de la Fuente

Reacties zijn gesloten.