Visitekaartjes: orde in de chaos met CardScan Personal

1
68

Stilte, software aan het werk

Na het inscannen van het beeld start het softwareprogramma met het herkenningsproces (OCR, Optical Character Recognition) en de verwerking van de gelezen gegevens. Met het programma kan je wel de achterkant van het kaartje scannen, maar dat kan je alleen bewaren als beeld, er wordt geen OCR op uitgevoerd.
Bij het herkenningsproces is het de nauwkeurigheid die van cruciaal belang is – een telefoonnummer of e-mailadres moet nu eenmaal volledig juist zijn, niet "bijna" juist.
Bij de verwerking probeert het programma de data in het juiste veld van de databank te plaatsen: de naam van de firma onder Bedrijf, het telefoonnummer onder Telefoon, het faxnummer onder Fax en zo verder. De standaardvelden die herkend worden zijn Naam + Voornaam, Titel (eventueel de functie binnen het bedrijf), Bedrijf, het volledige opgesplitste Adres, Telefoon-, Fax- en Mobielnummer, e-mail, webpagina en een veld Overige. Eén en ander is echter wel aan te passen. Met de prestaties van deze software staat of valt natuurlijk het nut van het hele toestel.

Je contactpersonen online: @YourService !

Toch dien je achteraf de gegevens nog eens manueel te controleren en zo nodig aan te passen: typefouten verbeteren en foutief geplaatste data in het juiste veld zetten. Dat laatste kan je vrij eenvoudig doen met drag-and-drop. Je kunt ook een categorie toewijzen aan het kaartje:verkoper, restaurant, vrienden en zo verder.

Testresultaten

Voor de test namen we een bundeltje van 20 kaartjes. We noteerden volgende tijden:
– Scannen: 110 sec
– Verwerken door CardScan: 104 sec
– Achteraf controleren: 19 minuten.

Detail van een kaartje op @YourService

1
2
3
4
5
Vorig artikelPrintkostenbeheerder
Volgend artikelJe eigen hotspot
René Paulus
René Paulus is medewerker van Diskidee.

1 REACTIE

  1. MIjn ervaringen met de producten van CardScan zijn erg goed. Voor mijn ondernemingen BitsOfContact (http://www.bitsofcontact.nl), gebruik ik de apparaten intensief, ze scannen visitekaartjes goed en snel. Natuurlijk is altijd een handmatige nabewerking nodig, maar ook dat lijkt steeds minder te worden. Het lijkt wel of het apparaat zelf leert. Wel zo handig als de professie van je onderneming is om batches visitekaartjes makkelijk en betrouwbaar in te scannen. M. de la Fuente

Reacties zijn gesloten.