Altijd bereikbaar dankzij direct ontvangen van e-mail

1
73

BlackBerry Enterprise Server (BES)
Om bedrijfsinformatie te kunnen ‘pushen’ of sturen naar de BlackBerry-zakcomputer van mobiele medewerkers, moet op het bedrijfsnetwerk een BlackBerry Enterprise Server (BES) worden geïnstalleerd. Die server zit veilig achter de firewall van het bedrijf en wordt geïntegreerd met Microsoft Exchange, Novell GroupWise of IBM Lotus Notes.
BES comprimeert de gegevens, versleutelt ze en stuurt ze naar de zakcomputers. De informatie verschijnt onmiddellijk op het scherm van het mobieltje. De gebruiker kan de e-mail direct lezen, aanpassen, doorsturen of wissen. Elke verandering wordt automatisch gesynchroniseerd met de server. Ook bijlagen in Word-, Excel-, PowerPoint- of PDF-formaat kunnen worden geopend of doorgestuurd. Gebruikers appreciëren deze hoge graad van gebruiksvriendelijkheid. Doordat BlackBerry op alle apparaten hetzelfde functioneert, dalen de kosten voor het opleiden van nieuwe gebruikers.

BlackBerry 8707v

BlackBerry 8707v

Netwerk
Naast een BlackBerry-server en een BlackBerry-zakcomputer telt het platform van RIM nog één essentieel onderdeel en dat is de benodigde netwerkfunctionaliteit.

1
2
3
4
5
6
Vorig artikelDraadloos printen
Volgend artikelCanon PowerShot voor het betere zoomwerk
Jozef Schildermans
Jozef Schildermans is journalist en schrijver. Zijn recentste roman is De reis van de hofarts (samen met Ludo Schildermans) onder de auteursnaam L.J. Schildermans gepubliceerd bij Uitgeverij Houtekiet.

1 REACTIE

  1. Ons bedrijf maakt inmiddels een jaar gebruik van BlackBerry’s en we zijn er erg tevreden over. Als ik onderweg ben kan ik gewoon mijn email lezen en de wijzigingen bekijken die mijn secretaresse in mijn agenda gemaakt heeft. Zelfs bijlagen zijn prima te lezen en te verzenden. Sindskort hebben wij een de mogelijkheid om ook bedrijfsgegevens van ons netwerk te plukken en te verzenden.Echt ideaal.

    We zijn een jaar bezig geweest om het juiste bedrijf te vinden die voor ons dit mogelijk ging maken. We vinden, net als iedereen, dat het ALTIJD werkt en dat als het een keer misgaat het snel en zonder problemen opgelost wordt.

    GPXS, het bedrijf dat wij uiteindelijk gekozen hebben, garandeerde ons dat wij altijd konden bellen of emailen en dat ze ons ten alle tijde zouden helpen. Kortom, hun supportvoorwaarden klonken uitstekend. Tot op heden zijn we daar nog steeds erg tevreden over. Ondanks dat onze servers geheel door hun gehost worden heeft onze IT-beheerder wel een kleine cursus gekregen om vragen over bijv. het toestel toch te kunnen beantwoorden.

    Voor mensen die meer willen weten: http://www.mobileworkstyle.com.
    Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met andere bedrijven of services van andere bedrijven. Dus als mensen tips of ideeen hebben dan hoor ik die graag.

Reacties zijn gesloten.