Altijd bereikbaar dankzij direct ontvangen van e-mail

1
73

Unieke code
Ondanks de toenemende concurrentie blijft de BlackBerry momenteel de functioneel meest uitgebreide push e-mailoplossing. Een BlackBerry is zeer gebruiksvriendelijk en bijna ‘idiot proof’, wat een groot deel van het succes verklaart. De gebruiker kan na aankoop onmiddellijk aan de slag.
Grote bedrijven kunnen een eigen BlackBerry-server installeren die ervoor zorgt dat de e-mail naar alle gebruikers wordt ‘gepusht’. KMO’s / MKB’s en individuele gebruikers opteren best voor de BlackBerry Internet Service (BIS) van hun gsm-operator.
Wij probeerden de BlackBerry Internet Service van de Belgische gsm-operatoren Base, Proximus en Mobistar en in alle drie de gevallen bleek de installatie en configuratie heel eenvoudig. Ook bij de Nederlandse operatoren die BlackBerry aanbieden zoals KPN werkt het systeem even eenvoudig. De BlackBerry-terminal is vooraf helemaal geconfigureerd en aangepast aan het netwerk van de operator. Al wat de gebruiker nog moet doen is zich registreren op de BIS-website van de operator. Een unieke code per terminal en bijbehorende pin is al wat nodig is om de account te activeren. De gebruiker krijgt dan een e-mailadres toegewezen, maar kan ook tot tien bestaande e-mailaccounts synchroniseren met zijn BlackBerry.
De configuratie gebeurt volledig via de website. Bijkomend kan de gebruiker thuis of op kantoor de BlackBerry Desktop Software installeren. Daarmee is het mogelijk contacten, taken en afspraken te synchroniseren met de desktop-pc of het bedrijfsnetwerk. Verder kan men gegevens back-uppen en terugzetten en bepaalde instellingen van de terminal wijzigen via de desktop-pc. Deze software draait uitsluitend onder Windows.

BlackBerry Internet Service bij BASE

BlackBerry Internet Service bij BASE

BlackBerry-duim
Dave Opton, CEO van ExcecuNet, waarschuwt voor de schaduwzijde van push e-mail. ‘Elke nieuwe innovatie legt weer meer druk op een gezonde balans tussen werk en privé,’ weet Opton. ‘Push e-mail houdt managers vierentwintig uur per dag aan hun werk geketend.’ Uit het eerder vermelde onderzoek van ExecuNet blijkt dat 44 procent van de ondervraagde managers vindt dat push e-mail leidt tot scheve verhoudingen tussen werk en privé. Wel vindt 56 procent dat mobiele push e-mail hun leven heeft verbetert.

1
2
3
4
5
6
Vorig artikelDraadloos printen
Volgend artikelCanon PowerShot voor het betere zoomwerk
Jozef Schildermans
Jozef Schildermans is journalist en schrijver. Zijn recentste roman is De reis van de hofarts (samen met Ludo Schildermans) onder de auteursnaam L.J. Schildermans gepubliceerd bij Uitgeverij Houtekiet.

1 REACTIE

  1. Ons bedrijf maakt inmiddels een jaar gebruik van BlackBerry’s en we zijn er erg tevreden over. Als ik onderweg ben kan ik gewoon mijn email lezen en de wijzigingen bekijken die mijn secretaresse in mijn agenda gemaakt heeft. Zelfs bijlagen zijn prima te lezen en te verzenden. Sindskort hebben wij een de mogelijkheid om ook bedrijfsgegevens van ons netwerk te plukken en te verzenden.Echt ideaal.

    We zijn een jaar bezig geweest om het juiste bedrijf te vinden die voor ons dit mogelijk ging maken. We vinden, net als iedereen, dat het ALTIJD werkt en dat als het een keer misgaat het snel en zonder problemen opgelost wordt.

    GPXS, het bedrijf dat wij uiteindelijk gekozen hebben, garandeerde ons dat wij altijd konden bellen of emailen en dat ze ons ten alle tijde zouden helpen. Kortom, hun supportvoorwaarden klonken uitstekend. Tot op heden zijn we daar nog steeds erg tevreden over. Ondanks dat onze servers geheel door hun gehost worden heeft onze IT-beheerder wel een kleine cursus gekregen om vragen over bijv. het toestel toch te kunnen beantwoorden.

    Voor mensen die meer willen weten: http://www.mobileworkstyle.com.
    Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met andere bedrijven of services van andere bedrijven. Dus als mensen tips of ideeen hebben dan hoor ik die graag.

Reacties zijn gesloten.