Beter één marinier in de doos…

4
33

Zwakke punten
Ondanks de serie geslaagde aanpassingen en de paar nieuwigheden is de lijst van mogelijke verbeterpunten voor MOHPA droevig lang. Sommige van de tekorten zijn zelfs ronduit ergerlijk. Neem bijvoorbeeld de onmenselijk lange laadtijden tussen twee missies: zelfs op een behoorlijk potige spelcomputer zit je tussen de dertig seconden en een volle minuut te wachten op het inladen van de volgende opdracht, met als enig entertainment een zichzelf steeds herhalende serie van vier of vijf vergeelde foto’s van toepasselijke gevechtssituaties.

MOHPA_0005.jpg
De animatie tijdens het inladen van de volgende missie
kun je niet meteen adembenemend noemen

Het beetje spanning en suspens dat de verhaallijn van MOHPA tijdens de vorige opdracht misschien had weten op te bouwen, wordt daarmee vakkundig de das om gedaan. In de single player mode laat MOHPA (net als zijn voorganger) ook niet toe om zelf je wapens te kiezen, je krijgt een standaard pakket toegewezen en daar moet je maar tevreden mee zijn. De rol van sluipschutter, in de realiteit extreem belangrijk als stille verkenner van het terrein of voor het uitschakelen van wachtposten zonder direct de hele vijandelijke troepenmacht te alarmeren, lijkt in MOHPA niet te bestaan. Af en toe vind je wel een geweer dat met een telescopisch vizier is uitgerust, maar de doeltreffendheid daarvan is absoluut nihil en weinig realistisch. Zo kan je bijvoorbeeld door je telescoop naar een wachttoren gluren en geen enkele wachtpost waarnemen, waarna je gerustgesteld een paar passen naderbij komt en plots (met het blote oog!) toch een wachtpost ziet tevoorschijn flitsen, die je natuurlijk prompt met zijn machinegeweer tot Gruyère kaas omtovert. Realisme? In realiteit had je die snoodaard al lang door de kruisharen van je telescoopgeweer in het snotje gehad en neergelegd, ruim voordat hij zelfs maar de kans had jou in het struikgewas te zien rondkruipen.

MOHPA_0006.jpg
Hola… wat ruist er in het struikgewas?

Het willekeurig tevoorschijn ploppen van vijanden wanneer je een welbepaalde, maar helaas onzichtbare grenslijn passeert, is trouwens het meest ergerlijke probleem van MOHPA. Je kan nog zo behoedzaam een vijandig kampement binnensluipen, voorzichtig de diverse hutten en tenten doorzoeken en zuiveren van eventueel vijandig gespuis, wanneer je tien passen verder loopt kan je er geheid zeker van zijn dat je vanuit diezelfde hutten en tenten plots onder vuur genomen wordt door vijanden die er enkele seconden voordien zeker niet waren. Dergelijke fouten bederven voor een tactisch aangelegde speler gegarandeerd de pret.

1
2
3
4
5
Vorig artikelCamera werkt naast de oplaadbare Li-Ion batterij ook met AA-battijeren
Volgend artikelVoor de onderwaterfotograaf

4 REACTIES

  1. Klopt als een bus. Wat een afgang. Ik speel al jaren de Breaktrough en dacht ik koop weer eens wat nieuws. Wat een spijt. Het viel me op dat niemand dit spel speelt. Had ik me maar laten voorlichten hierover. Met PA Zijn er maar een handje vol server ter beschikking. Ik heb nog geen volle server gezien. Een regelrechte flop. Laatste keer dat ik mijn geld aan EA Games heb uitgegeven.

  2. heb het spel net gekocht en vind dat er een uitbreiding moet uitkomen zodat je meer multiplayer-mappen hebt.

    het aantal is echt TE klein

  3. ach ja smaken verschillen heeejullie zijn ook allemaal zo goed……………………………………… duuuuuuuuh

  4. absoluut mee eens. ben een fan van mohaa maar mohaaPA is een afgang!
    groeten catprey (een bekend speler van o.a america\’s army ops)

Reacties zijn gesloten.