Stap voor stap

0
53

gezeten. Afhankelijk van je bewegingspatroon krijg je een dierennaam voor die dag toegewezen. Heb je je doelstelling bereikt, dan zet je een groene stempel op je kalender. Indien niet, dan wordt het een rode. Je hebt de keuze uit een grote lach, een glimlach of een droevig gezichtje, zodat je kan aangeven hoe je dag algemeen was. Er is echter ook de mogelijkheid om gewoon even te checken hoeveel stappen je al hebt gezet zonder de dag af te sluiten. De vraag of je de pedometer nog wat langer wil dragen, krijg je namelijk elke keer voorgeschoteld. Verder kan je op de tijdsas aantekeningen toevoegen. Misschien wil je voor jezelf verduidelijken wat je precies gedaan hebt of waar je bent heen geweest. Kortom, het spel fungeert als beweegdagboek.

Walkwithme!  Walkwithme!

De bedoeling is uiteraard je te motiveren meer te gaan bewegen. Je krijgt ook kleine minidoelstellingen, maar veel voegen deze niet toe. Enkele voorbeelden zijn dat je niet te veel zout mag eten, dat je van je maaltijden moet genieten, dat je op je wandelhouding moet letten, enzovoort.

Minigames?
Het is uiteraard leerrijk om eens duidelijk zwart op wit te zien hoe actief je nu eigenlijk bent. Vele mensen denken immers dat ze veel bewegen, maar in de praktijk kan dat enorm tegenvallen. Heb je 

1
2
3
4
5
Vorig artikelEerste netbook met AMD-technologie
Volgend artikelEén oplossing voor back-up- en recovery-processen