Scheppingsverhaal anno 2004

2
38

Voor de bevelvoering van je grond- en luchttroepen (er zijn zelfs ondergrondse troepen) vorm je met je gevechtseenheden commandogroepen. Eén commandogroep kan een willekeurig aantal gevechtseenheden van hetzelfde type bevatten. Maximaal kan je vijf dergelijke groepen onder je bevel houden. Voor elke groep moet je wel eerst een commandocentrum bouwen. Het totaal aantal basiseenheden (dus soldaten, officieren en techniekers) waaruit je complete armada is samengesteld, kan maximaal 250 eenheden bedragen.


Een legertje nanobots volop in de weer met terraforming

Tijdens het spel ben je dus constant druk bezig met een grote diversiteit aan taken: het terraformeren van de aardkorst in de buurt van je Frame, het uitbouwen van een goed gestructureerde en adequate energievoorziening, het uitbouwen van een degelijke verdediging, het bouwen en upgraden van de noodzakelijke kazernes, laboratoria en andere infrastructuur, het aanmaken van basiseenheden en het nanotransformeren van deze eenheden naar de juiste gevechtsgroepen, het uitvoeren van aanvallen op strategische doelen en het afslaan van vijandelijke aanvallen op je eigen kamp (want de vijand zit ondertussen natuurlijk ook niet stil). Kortom, meer dan goed is voor een normaal mens.

Alleen of met meer
Perimeter kan je in je eentje op twee manieren spelen: losse gevechten (Battle modus) of een heuse campagne (Campaign modus). In het eerste geval kies je zelf je strijdtoneel (Perimeter bevat 30 kaarten waarop je ka spelen), je tegenstrevers (maximaal drie) en hun sterkte. Daarna probeer je al je tegenstrevers te vernietigen. Dat schrijft makkelijker dan het in werkelijk is, want de artificiële intelligentie van de tegenstrever in Perimeter is niet van de poes. De robotspeler is akelig goed op de hoogte van je zwakke punten en weet daar zeer handig gebruik van te maken. Hij weet ook precies welke gebouwen en gevechtseenheden een optimaal resultaat zullen geven afhankelijk van jouw verdedigingsstrategie (wees niet verbaasd om te merken dat, wanneer je enorme batterijen laserkanonnen en raketinstallaties als verdediging opgebouwd hebt, de vijand plots met ondergrondse eenheden de aanval inzet en onder je verdedigingslinie door duikt). Ik heb er me zelf bij het testen van het spel meermaals op betrapt de aanvalsstrategie van de vijand te bestuderen en over te nemen.

1
2
3
4
5
Vorig artikelEerste luidspreker met een houten conus
Volgend artikelNieuwe gsm’s in het instapassortiment

2 REACTIES

  1. Kan je die uitspraak ook een beetje funderen met objectieve argumenten (en liefst zonder schuttingtaal te gebruiken)?

Reacties zijn gesloten.