Furry Monky Sluts

0
33

jozef
In de logs van uw webserver vindt u de zoektermen terug waarmee bezoekers op uw site terechtkomen. Die gegevens kunt u gebruiken om beter te scoren in de verschillende zoekmachines op het internet. U kunt de metatags in uw webpagina’s aanpassen. Twee metatags – “description” en “keywords” – bepalen hoe uw pagina’s worden geïndexeerd en getoond door de zoekmachines. Zoekmachines indexeren de inhoud van beide metatags. De “description” metatag bevat de beschrijving die van uw pagina wordt getoond door de zoekmachine. Naast de metatags is ook de “title”-tag van belang. In de titel van uw pagina’s zet u zoveel mogelijk relevante zoektermen. Zoekmachines houden ook rekening met de woorden in de pagina zelf. Ingewikkelde algoritmes bepalen welke pagina’s het meest relevant zijn voor een bepaalde zoekopdracht. Die pagina’s worden bovenaan in de lijst getoond. Hoe hoger uw pagina’s scoren, hoe meer bezoekers er via zoekmachines naar uw site worden gevoerd. Hoeveel bezoekers dat zijn, kunt u eveneens in uw logs zien.

Onverwachte bijwerkingen
Hoe slim een algoritme ook is, het heeft altijd onverwachte bijwerkingen. De website Disturbing Search Requests (link opent een nieuw venster) illustreert dit treffend. Ze bevat een lijst van merkwaardige zoekopdrachten, gepuurd uit de logs van webmasters die zich bien etonnés de se trouver ensemble met de betreffende zoekopdracht vonden. Nogal wat van die merkwaardige bindingen tussen zoekopdrachten en websites gebeuren met zogenaamde weblogs, een soort elektronische dagboeken die vooral in de V.S. en het V.K. enorm populair zijn. Omdat weblogs in veel gevallen iets weg hebben van écriture automatique ligt de kans op grappige en/of verontrustende combinaties natuurlijk hoger.

Clean pissing pics
Wat zoeken mensen zoal op het internet? Eén persoon die ik liever niet op straat tegenkom zocht bij AOLSearch naar “clean pissing pics of girls”. Bedoelde de zoeker misschien “pics of clean girls pissing”? Deze verontrustende zoekopdracht verwees naar www.misselisabeth.com/ii/, een pagina van de journaliste Elisabeth Harper Epps waarin geen enkele van deze zoektermen voorkomt. Een andere creatieve medemens zocht naar “furry monky sluts”. Als toppagina geeft Google het weblog Nohead van Jeremy Reid, waarin alleen de zoekterm “monky” voorkomt. In de description-metatag heeft de auteur wel de termen “sex”, “relax” en “warez” (=illegale software) opgenomen. Verbindt Google’s algoritme op een of andere manier relax en sex met furry en sluts? Bij Yahoo zocht iemand met een wel heel rare afwijking naar “midgets screwing wild turkeys”. Dat leverde als eerste (van drie) resultaten Random Fortunes op, een lange lijst van zogenaamde “fortune cookies”. In dit geval stond elke zoekterm wel degelijk in de lijst, alleen verspreid over het document, in de vorm van individuele woorden in verschillende zegswijzen.

Amputatiefantasieën
Nog iemand die je niet op straat wil tegenkomen zocht bij Yahoo naar “amputation fantasy stories”. De zoeker kwam terecht bij een weblog waarvan de auteur een tijdje geleden een link had geplaatst naar een artikel in Athlantic Monthly over amputatiefetisjisten. Over de zoekopdrachten “bondage pokemon wedding”, “triple fisting”, “where can i find gruesome photographs of humans”, “poop pee crap” en “naked 14 year olds” wil ik het verder niet hebben. Wat leren ons deze “Disturbing Search Requests”? Eén: er zwerven heel wat zieke geesten rond op het internet. Twee: zoekmachines indexeren niet alleen slechts een kleine fractie van het internet, maar wat ze indexeren doen ze doorgaans nog eens slecht ook. Drie: op het internet vind je websites over letterlijk àlles. Zelfs over verontrustende zoekopdrachten.

Vorig artikelPentium IV beter in games
Volgend artikelVan geen kleintje vervaard
Jozef Schildermans
Jozef Schildermans is journalist en schrijver. Zijn recentste roman is De reis van de hofarts (samen met Ludo Schildermans) onder de auteursnaam L.J. Schildermans gepubliceerd bij Uitgeverij Houtekiet.