National Geographic verrast met grote Augmented Reality installatie

0
34
Augmented Reality wordt steeds vaker toegepast in reclame en bij PR-stunts. National Geographic liet bezoekers van een winkelcentrum genieten van een live-opstelling met toegevoegde realiteit.

Computerbeelden toevoegen aan reële beelden bestaat al een tijdje. De combinatie kent vele toepassingen. National Geographic werkte samen met het Britse bedrijf Appmaker, dat zich onder meer specialiseert in toepassingen voor Augmented Reality, om een live AR-set te bouwen in een shopping centrum. Het evenement werd op poten gezet om het HD -kanaal van National Geographic in Hongarije in de verf te zetten. Bezoekers van het winkelcentrum zagen de wonderlijke beelden uit de documentaires die National Geographic uitzendt voor hun ogen tot leven komen.

Niet alleen levende en uitgestorven dieren, zoals luipaarden, dolfijnen en dinosaurussen, toverde het systeem te voorschijn, de bezoekers werden ook ondergedompeld in weersystemen of konden de maanwandeling herbeleven. Voorwaarde om te genieten van de toegevoegde realiteit was wel dat ze plaatsnamen op de speciale markeerplek in het winkelcentrum.

Vorig artikelAndroid 3.1 tablet van Toshiba overtuigt niet
Volgend artikelSoftware mixt je digitale muziekcollectie als een DJ
Ludo Schildermans
Ludo Schildermans is schrijver. Zijn recentste roman is De reis van de hofarts (samen met Jozef Schildermans) onder de auteursnaam L.J. Schildermans gepubliceerd bij Uitgeverij Houtekiet.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Schrijf je reactie!
Vul hier je naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.