Asus F73 Series 7S025C review

0
119

Van Asus ontvingen we een model uit de F73 Series voor onze test van laptops voor zeer kleine ondernemingen.
Asus F73 Series 7S025C
De zeer stevig gebouwde Asus F73 Series notebook is eerder verplaatsbaar dan draagbaar. Dit is een echte desktopvervanger. Dat merk je zowel aan zijn hoge gewicht (meer dan 3,5 kg) als aan zijn grote 17,1-inch breedbeeldscherm, dat toch slechts een resolutie van 1440 x 900 pixels biedt. In de schermrand zit een 1,3 megapixels webcam. Het scherm glanst sterk, wat soms storend is bij gewoon kantoorwerk, maar wel de weergave van videobeelden verbetert.
Kloppend hart van deze desktopvervanger is een Intel Core 2 Duo aan 1,83 MHz. Naast het ruim bemeten toetsenbord zit ook nog een numeriek toetenbord met volwaardige navigatietoetsen. Een TPM 1.2 beveiligingschip is ingebouwd, maar een vingerafdruklezer of smartcardlezer ontbreken. De 250 GB harde schijf is van het snelle SATA-type en dat merk je ook in de benchmarks: deze notebook zet de beste prestaties neer in de hardeschijftesten.
De autonomie is dan weer ondermaats: nauwelijks twee uren op een volle accu. Het piekverbruik is met meer dan 87 Watt ook aan de hoge kant, al vertoont de externe voeding gelukkig geen sluipverbruik. Omwille van zijn scherpe prijskaartje en aanvaardbare prestaties biedt deze desktopvervanger heel wat waar voor zijn geld. Asus levert voor de prijs zelfs een stevige nylon draagtas mee.

Adviesprijs
€ 701,16 (exclusief BTW)
Vorig artikelAcer TravelMate 6592G review