’s Nachts met alle lichten uit…

0
24

De omgevingen zijn dus anders dan de vorige delen, maar de belangrijkste verandering is de besturing. Je speelt nu niet meer vanuit een vast camerastandpunt waarbij je de omgeving steeds uit een bepaalde hoek ziet zoals in de vorige delen. In dit nieuwe deel hebben de makers voor een totaal andere besturing gekozen die bijzonder goed werkt.

ResidentEvil4_1.jpg

Je speelt nu vanuit third person view en kunt zelf richten op vijanden door middel van de analoge stick. Hierdoor wordt de actie een stuk belangrijker in het spel en je wapens dus ook. Het leuke hieraan is dat je nu veel meer verschillende wapens kunt vinden en kopen met elk hun eigen specialiteiten.
Tijdens het spelen vind je onderweg geld in kisten of bij vijanden. Hiermee kun je jouw wapens upgraden (bijvoorbeeld: firepower of capacity) en dat maakt ze nog vetter. En dat upgraden van je wapens is nodig ook. Omdat het mensen zijn en geen zombies waar je tegen vecht, zijn ze een stuk sneller en hebben ze bijvoorbeeld kettingzagen of gooien ze met bijlen. Dit maakt ze een stuk lastiger om te verslaan. Het minder leuke aan al die actie is dat het er een beetje op lijkt dat de puzzels hierdoor wat minder aandacht hebben gekregen.

ResidentEvil4_3.jpg

Meestal wanneer ik een sleutel vond, kwam ik vlak daarna de deur tegen waar ik de sleutel voor nodig had. Ik hoefde dus vrij vaak helemaal niet te zoeken welke sleutel of object bij welke deur hoorde. Toch zijn er nog steeds wel een aantal puzzels in dit nieuwe deel die erg origineel en leuk zijn, maar die zal ik niet verklappen.

1
2
3
Vorig artikelDe zware voet
Volgend artikelTraditionele bordspellen elektronisch spelen