Fatality, multality… brutality!

0
56

Midway probeerde al meerdere malen het Mortal Kombat-universum nieuw leven in te blazen, maar kwam telkens af met een teleurstellend spel. In 2002 en 2004 was er met Deception en Deadly Alliance beterschap in zicht, maar daar bleef het dan ook bij. Nu komen ze op de proppen met Mortal Kombat: Shaolin Monks. Een herstel van een verlopen rijk of een afknapper van jewelste? Wij zochten het uit.
mk_sm_box

In 1992 kwam Midway op de markt met de allereerste Mortal Kombat. Het spel verscheen alleen in arcadekasten en boekte dus vooral in Japan en omstreken, waar de arcadehallen nu nog steeds erg populair zijn, groot succes. Later vond de reeks zijn weg naar alle mogelijke consoletypes en momenteel zijn we al aan het 15de spel toegekomen.
Mortal Kombat: Shaolin Monks begint, raar maar waar, vlak na het eerste MK-toernooi. Voordat Shang Tsung, de slechterik in het verhaal, de macht over de aarde zou kunnen bemachtigen, werd er een toernooi ingesteld waarin Shang Tsung en zijn kompanen het moesten opnemen tegen ’s werelds beste vechtbazen. Maar zoals het een ‘snoodaard’ past, lapte hij alle regels aan zijn laars en treedt toch binnen. Op dat moment worden Liu Kang en Kung Lao op pad gestuurd richting Outworld om orde op zaken te stellen.

In alle richtingen
Jij kruipt in de huid van één van deze twee ninja-superkrijgers en moet al het gespuis op je route naar Shang Tsung uit de weg ruimen. Het eerste level dient wat als tutorial en leert je dus kennismaken met de basismogelijkheden van het vechten. Naast de drie soorten aanvallen (quick attack, launch attack en power attack) kan je je vijand ook attaqueren met een worpbeweging. Die is zeer nuttig omdat je kan bepalen in welke richting je je opponent gooit, zodat je volop gebruik kan en moet maken van de omgeving, onder het motto: gooi eens iemand in een vuurmand…

MK_SM_1.jpg

1
2
3
4
Vorig artikelNieuwe Inspire luidsprekersystemen
Volgend artikelMaak van een gsm een persoonlijke navigator