Kansen keren in WWII

0
68

Zoals wel vaker het geval is bij squad-based games reageren je strijdmakkers niet altijd even realistisch, wat soms toch wel frustrerend kan zijn. Kamperen voor de loop van een vijandelijk turret of rustig uitblazen naast een aftellend bommenpakket, het hoort er allemaal bij. Je kan je helpers verzorgen met medic kits, maar dit is niet verplicht. Let wel dat wanneer je er alleen voor staat, het een pak moeilijker is om te overleven tegen een stel Duitsers. Het in leven houden van je team wordt na elk level wel beloond met extra medickits, dus zal je soms toch een keuze moeten maken.

MOH_EA8.jpg

De hulp die je van je kompanen krijgt is vaak meer dan welkom, want hoewel je in het begin kan kiezen uit vier verschillende moeilijkheidsgraden, blijft de tegenstand soms verdomd moeilijk. Er op je eentje op uitgaan kan je dus wel vergeten. Maar geen nood, want hiervoor heeft EA iets nieuws toegevoegd aan de gameplay. Vanaf nu kan je schuilen achter een muurtje en enkel je hoofd bewegen, zodat je jezelf niet prijs geeft voor je tegenstanders. Dit maakt het allemaal wat realistischer en ook tactischer aangezien jouw tegenstanders net hetzelfde doen. Je zal dus meer geduld moeten hebben en overal dekking moeten zoeken.

Adrenaline
De AI van je tegenstanders is er ook fel op vooruit gegaan. Zoals gezegd zullen ze altijd eerst naar de nodige dekking zoeken, maar ze vallen je ook met meerdere tegelijk aan. Deze grote vuurgevechten zijn het grote pluspunt aan dit game en bezorgen jou en Holt de nodige adrenaline. Door het maken van headshots of door vele vijanden te doden vult het metertje aan, en als dit eenmaal vol is kan je alles even in slow motion laten afspelen. Je bent veel efficiënter en dodelijker dan voorheen en je kan dit dus best gebruiken tijdens de grote vuurgevechten.

MOH_EA6.jpg

1
2
3
Vorig artikelKeuze uit twee systemen
Volgend artikelEen boontje voor muziek