Een spel met een verhaal
Het verhaal van Freelancer speelt zich af in de dertigste eeuw. Acht eeuwen daarvoor was het op aarde flink misgelopen. Nucleaire oorlog volgde op nucleaire oorlog en beetje bij beetje was de mensheid erin geslaagd om heel het melkwegstelsel te vergiftigen. In een ultieme poging om het menselijk ras te vrijwaren van de volledige teloorgang, lanceerden de toenmalige grootmachten vijf slaapschepen met aan boord een uitgelezen selectie van hun beste mannelijke en vrouwelijke exemplaren, moedwillig in een diepe, kunstmatige coma gehouden. De Verenigde Staten van Amerika lanceerde de Liberty, Engeland de Bretonia, Duitsland de Rheinland, de Aziatische wereld met Japan op kop stuurde de Kusari en de Spaanssprekende landen de Hispania. Allen met eindbestemming een verafgelegen, nieuw melkwegstelsel: het Siriussysteem. Bij de aankomst in het Siriussysteem selecteerde de boordcomputer van elk van de vijf slaapschepen een geschikt planetenstelsel en startte de ontwakingsprocedure van de kolonisten aan boord op. De Liberty strandde pal in het midden van het Siriussysteem op een planeet die Manhattan gedoopt werd ergens in het zonnestelsel New York. De Bretonia, Rheinland en Kusari meer naar de uithoeken toe. Over het lot van de Hispania bestaat nog steeds geen duidelijkheid. Feit is dat de slapers aan boord niet één planeet massaal koloniseerden maar in kleinere groepjes een hele reeks planeten, verdeeld over heel het stelsel, van waaruit ze nu als piraten opereren en er het leven van de andere kolonisten zuur maken.
Een tradelane jumplane wordt geactiveerd
Suggestie:
Goed geschreven!
Opmerking:
Ik speel al 4 jaar Freelancer, a.u.b. dit te verbeteren, het is toch wel verkeerde informatie hoor!
¤UnkownNomadPurple¤
Aangepast. Bedankt. (Het is wel al een oud artikel.)
Reacties zijn gesloten.