Verdeel en heers

8
30

“Toen ik mijn vinger opstak, brak de hel los! Voor even maar… want op mijn geliefde vingerteken gingen landtroepen de verschillende bezette gebouwen innemen door middel van enkele ‘flashbangs’. Mijn zwaarbewapende helikopters gingen een gemene en snelle aanval forceren op de vijandelijke kerncentrales. En hierna konden mijn tanks met bijbehorende ‘battledrones’, inclusief machinegeweer en herstellingsfuncties, de doorbraak forceren tot het hoofdgebouw. Ontoombaar en onfeilbaar was mijn plan!”
cencgen1
Voorgaand gezwets blijkt alledaagse kost in een (beta)multiplayer spelletje van de nieuwste aankomende topper Command & Conquer Generals. Diskidee infiltreerde in de zwaarbewapende gebouwden van Electronic Arts en kreeg een beta multiplayerdisk te pakken van dit game. Hierbij onze eerste indrukken.

Een zooitje ongeregeld
In Command & Conquer Generals nemen drie landen het tegen elkaar op. Ten eerste zijn er de Verenigde Staten die vooral kunnen rekenen op een goedgetrainde landleger ondersteund door een uitgebreide luchtmacht. De VS zou de VS niet zijn als ze geen satellieten hadden die iedere vijandelijke beweging konden registreren. Als tegenpool heeft China, het tweede land, een resem oersterke vierwielers met zware kanonslopen. Als derde is er een terroristische beweging die zichzelf GLA noemt. De GLA is gespecialiseerd in het creëren van chaos en geweld. Deze gesluierde terroristen zijn een kei in het graven van tunnels en kunnen het volk manipuleren om zo aan hun zijde mee te vechten. Het gebeurt vaak, wanneer China en USA slaags met elkaar geraken, dat de GLA met de overwinning wegloopt door korte maar vernietigende aanvallen.

Oorlog in het klein
De multiplayergevechten van Generals zijn kort, heftig en intens. De mappen zijn van een beperkte grootte en de strijd kan in een vijftal minuutjes geklaard zijn, tenminste als de speler geen verdediging heeft gebouwd. Als je een gelijkwaardige tegenstander gevonden hebt via de lobby, waar overigens alle spelers zich aanmelden, kan een strijd wel een halfuurtje duren. Het wordt pas leuk wanneer er meerdere tegenstanders zijn. Een geliefde map om twee tegen twee te spelen is ‘Small USA’. In het midden van deze map is er een grote stad met enkele voorraadplaatsen. Zo vlug mogelijk gebouwen op cruciale plaatsen innemen om zo de vijandelijke metalen vierwielers nietsvermoedend te bestoken met antitankraketten is de boodschap. Een ware hel! Ook hier geldt net zoals in Red Alert 2 het principe van ‘ervaring’. Hoe meer ervaring je eenheden opdoen op het slagveld, des te sneller ze de veteranenstatus krijgen. Hierdoor zullen de eenheden sneller kunnen terugschieten, herladen,Σ

Conclusie
De multiplayer beta van Command & Conquer Generals lost al heel wat verwachtingen in. Voor de volledige review zul je nog even geduld moeten uitoefenen tot halft februari.

Officiële site: generals.ea.com
Ontwikkelaar: EA Games
Uitgever: Electronic Arts

Adviesprijs
nog niet bekend
Systeemvereisten
nog niet bekend
Vorig artikelHifi treedt internettijdperk binnen
Volgend artikelVliegen en surfen

8 REACTIES

  1. Zeer zeer goed spel…!!! Op mn 2Ghz Gforce2 64mb systeem draait het net lekker als je alles(!) op laag detail zet en de laagste resolutie kiest :[

  2. Jawel die systeemeisen kloppen tiptop hoor, kijk zelf maar op de franse site van ea games en beworder de hoge systeemeisen. Trouwens als de systeemeisen nu al zo hoog liggen bij een RTS spel, hoe hoog liggen ze dan bij de toekomstige 3d shooter???? Ik maar me nog geen zorgen met mij AMD2200+,256DDR RAM,120 GB HDD, 64 MB geforce 4, maar als dit zo doorgaat wel.

  3. aha, ik ga alvast sparen vor een nieuw systeem als ik die systeem eisen zo zie !!!! Volgens mij klopt er niets van.

  4. systeem eisen: min.1000mhz, 128MB,1,4GB,64Mb3d!!!!!!!!!!. man en das minimaal, aanbevolen systeemeisen zijn: 2000mhz!!!!!!!!!!!, >256MB Ram!!!!!!!!!!!!, >64MB 3d!!!!!!!!!!!!!!!!. Als dat spel een bestseller wordt zijn ze bij intel en AMD binnen en bij ATI en NVidia ook :-S

Reacties zijn gesloten.