Nederlander kaapt domeinnaam nieuw Woestijnvis-weekblad

0
29

bonanza
Op 23 januari lanceert het productiehuis Woestijnvis een nieuw weekblad dat gaat concurreren met Humo en Dag Allemaal. Zaterdag berichtten De Morgen en De Standaard dat het nieuwe blad “Bonanza” zal heten. DiskIdee controleerde zaterdagochtend via planet internet of de domeinnaam bonanza.be al bezet was. Tot onze verrassing bleek die nog vrij te zijn. Even voelden we het kriebelen. Zouden we… Nee, dat zou flauw zijn. Gewoon even wachten tot ze bij Woestijnvis wakker werden, zo redeneerden we. Dom van ons, want toen we enkele uren later opnieuw controleerden, bleek de domeinnaam plots wél geregisteerd te zijn. Niet door Woestijnvis, maar door de Nederlander René van Praag uit Amsterdam. Aan de domeinnaam is momenteel geen website verbonden. Volgens de gegevens van dns.be zou de domeinnaam overigens al in december zijn geregistreerd. Als dit klopt, dan was de automatisch registratieprocedure van planet internet daar zaterdagochtend nog niet van op de hoogte. Als Woestijnvis vasthoudt aan de naam Bonanza zal het in elk geval geen website onder die naam kunnen lanceren. Het Nederlandse bedrijf River Films registreerde eerder al bonanza.nl, een wraakoefening is dus niet mogelijk. En bonanza.com werd geregistreerd door een Amerikaanse start-up die een geheimzinnig nieuw e-commerce product wil lanceren. Ook bonanza.tv is al bezet. Die naam werd in oktober 2000 geregistreerd door een bedrijf uit Las Vegas.

Lees ook: Het nieuwe Belgische systeem voor de toewijzing van domeinnamen is een gigantische knoeiboel.

Vorig artikelRegel per regel tekst herkennen
Volgend artikelSlimme virussen, domme gebruikers
Jozef Schildermans
Jozef Schildermans is journalist en schrijver. Zijn recentste roman is De reis van de hofarts (samen met Ludo Schildermans) onder de auteursnaam L.J. Schildermans gepubliceerd bij Uitgeverij Houtekiet.