Saai slachtspel

0
31

teken dat de toegepaste kunstmatige intelligentie binnen Tenchu Z wel erg slecht geprogrammeerd is. Een onvergefelijk minpunt binnen de games industrie.

Graphics
Zonder er teveel woorden aan vuil te maken, kunnen we stellen dat de graphics van Tenchu Z voor een next-gen platform als de Xbox 360 ver beneden peil zijn. Tijdens de introfilm en het hoofdmenu wordt dit nog niet zo heel erg duidelijk, maar des te meer bij het spelen van het spel. De gebruikte textures zijn van lage resolutie en zien er wat verlopen uit. Terwijl je over de daken sluipt, zie je gewoon dat de voeten in de lucht hangen en de schaduwen niet kloppen. Zelfs de bloedspetters zien er niet uit!

Het is echter niet allemaal slecht wat betreft de graphics. Leuk element zijn de doorschijnende typisch Japanse papieren schuifdeuren. Hier kan je natuurlijk als boter met je zwaard doorheen prikken. Dit is gelijk ook een van de meest leuke aspecten, het opwachten van een vijand en hem aan je zwaard spiesen vanachter de papieren schuifdeur zodra je zijn schaduw ziet.

Verrassing!

Conclusie
In het begin is Tenchu Z redelijk leuk om te spelen en biedt het spel voldoende uitdaging. Echter, na verloop van tijd zit er te weinig variatie in en gaan de slechte graphics irriteren. Daarnaast zijn de vergeetachtige vijanden een ware domper. Zoek je een spel waarbij sluipen, onopvallendheid en daarna slachten de hoofdingrediënten vormen, dan heb je een betere deal met bijvoorbeeld Splinter Cell.

Officiële site van het spel: http://www.microsoft.com/xbox/tenchuz/
Ontwikkelaar: K2 (Japan)
Uitgever: Microsoft
Trailer: http://youtube.com/watch?v=0TbwQHbGCU0

Adviesprijs
€ 60
1
2
3
4
Vorig artikelInstapcamera’s van Samsung
Volgend artikelInteractieve landkaart toont toepassingen elektronische identiteitskaart