Saai slachtspel

0
31

modus verder geen extra mogelijkheden. Een capture the flag of deathmatch modus was een welkome aanvulling geweest. Tenchu Z multiplayer is helaas multimager.

Stealth
Tenchu Z is een zogenaamd Stealth spel. Dat wil zeggen dat je zo onopvallend mogelijk moet blijven. Een gouden regel is dat wanneer je loopt en beweegt, je onopvallendheid in gevaar is. Blijf je stilletjes in een schaduw zitten, dan ben je als een onzichtbaar spook. Je (on)opvallendheid wordt getoond in de vorm van een metertje linksonder in het scherm. Hieraan kun je zien of een vijand je kan horen, zien of zelfs ruiken. Stink je, dan kan je daar vanaf komen door een duik in het water te nemen. Leuk bedacht, maar deze geur-factor voegt verder weinig to aan het spel.

Om het hoekje gluren


Ben je onopvallend over de daken gegaan en sta je achter je vijand terwijl deze staat te gapen, dan heb je het goed gedaan. Je kunt er vervolgens voor kiezen om deze vijand aan je zwaard te rijgen of hem bewusteloos te slaan. Het lichaam dien je vervolgens te verplaatsen naar een onopvallend steegje zodat andere bewakers nietsvermoedend verder lopen. Mocht je nou betrapt worden voordat je de vijand uit hebt kunnen schakelen, dan volgt een vervelend gevecht tussen jou en de bewaker. Vervelend omdat de bewakers je meestel een paar flinke verwondingen verkopen voordat je ze alsnog doodt. Heel soms voegen zich ook meerdere bewakers en zelfs waakhonden in het gevecht. In dit geval worden je kansen wel erg minimaal. Onopvallendheid en snel toeslaan is dus erg belangrijk in Tenchu Z.

Vechten tegen meerdere tegenstanders


Overigens kun je er ook voor kiezen om te vluchten of de daken weer op te gaan. Het lijkt dan alsof de vijand(en) die je zojuist flink hebt toegetakeld al weer zijn vergeten wat er is gebeurd. Helaas is dat een

1
2
3
4
Vorig artikelInstapcamera’s van Samsung
Volgend artikelInteractieve landkaart toont toepassingen elektronische identiteitskaart