Google introduceert lokale bedrijfsadvertenties

0
17

Belgische bedrijven kunnen vanaf vandaag lokale bedrijfsadvertenties plaatsen op Google Maps.
Google Maps
Via ‘Local Business Ads’ (lokale bedrijfsadvertenties) kunnen Belgische bedrijven vanaf vandaag hun vestiging met hun eigen logo, of een pictogram, op de kaart van Google Maps aangeven. Als een gebruiker klikt op het pictogram wordt er nuttige informatie, zoals contactgegevens en commerciële informatie over de onderneming weergegeven.
Lokale bedrijfsadvertenties stellen adverteerders in staat om snel en eenvoudig voor meerdere vestigingen in verschillende regio’s te adverteren. Met behulp van slechts één trefwoord kan ieder bedrijf, ongeacht de grootte, zich op meerdere locaties richten. Zo is het mogelijk snel en gemakkelijk op effectieve wijze klanten te benaderen.
De lokale bedrijfsadvertenties van Google zitten momenteel in een testfase. Citibank, Colruyt, Dolce La Hulpe Brussels en Kia zijn de eerste gebruikers.

Vorig artikelPersoonlijke navigatiesystemen goedkoper en slimmer
Volgend artikelNieuwe reeks professionele notebooks van Fujitsu Siemens
Jozef Schildermans
Jozef Schildermans is journalist en schrijver. Zijn recentste roman is De reis van de hofarts (samen met Ludo Schildermans) onder de auteursnaam L.J. Schildermans gepubliceerd bij Uitgeverij Houtekiet.