Dell Latitude D420, D620 en D820 review

0
43

Dell biedt zakelijke notebooks aan in de Latitude-serie. Wij ontvingen drie producten voor de test van zakelijke notebooks, een standaard model, een desktopvervanger en een subnotebook.
Dell Latitude D820
Latitude is Dell’s zakelijke notebookreeks. Vormgeving, bouwkwaliteit en uitrusting zijn vergelijkbaar doorheen de reeks, van subnotebook (D420), over gewone notebook (D620) tot desktopvervanger (D820). De drie notebooks hebben een smartcardreader en een vingerafdruklezer. Die laatste is geïntegreerd in het aanwijsvlak en bevindt zich tussen de twee muistoetsen. Naast een aanwijsvlak hebben deze drie notebooks ook een g-knopsmuis. De bouwkwaliteit is goed en beter dan bij vorige generaties van dezelfde notebooks. De schermen worden beschermd door een stevige, rigide plaat. De toetsenborden hebben een goede aanslag en geven niet mee, zoals bij goedkopere notebooks vaak wel het geval is. Ook de polssteunen voelen stevig aan; de gebruikte antracietkleurige kunststof voelt bovendien aangenaam aan.
De kasten zien er grotendeels identiek uit, al verschillen de aansluitingen natuurlijk naargelang de gekozen uitrusting. Op dat vlak biedt Dell heel wat flexibiliteit. De klant kan via de Dell-website elke notebook nagenoeg compleet aan zijn of haar wensen aanpassen. Zo hadden onze testexemplaren geen Bluetooth-module aan boord, maar is die natuurlijk optioneel wel verkrijgbaar.

Dell Latitude D620  Dell Latitude D420
Dell Latitude D620 en Latitude D420

Conclusie
In de categorie ‘standaardnotebook’ combineert de Dell Latitude D620 goede prestaties met een aanvaardbare autonomie. De Dell Latitude D420 (zonder base) mag zich samen met de ASUS S6F kronen tot lichtste notebook van alle geteste producten, maar qua prestaties bengelt deze subnotebook onderaan het testveld. Bij de desktopvervangers scoort de Latitude D820 gemiddeld.
Adviesprijs

– Dell Latitude D420: € 2.368,-
– Dell Latitude D620: € 1.876,-
– Dell Latitude D820: € 2.106,-
Vorig artikelBlu-Ray Disc-speler die de laatste surround-geluidsformaten ondersteunt
Volgend artikelAsus V1JP, W7F en S6F review
Jozef Schildermans
Jozef Schildermans is journalist en schrijver. Zijn recentste roman is De reis van de hofarts (samen met Ludo Schildermans) onder de auteursnaam L.J. Schildermans gepubliceerd bij Uitgeverij Houtekiet.