Belgische bedrijven bloggen niet

0
20

Uit een rondvraag van communicatieadviesbureau Leads United blijkt dat bedrijfsblogs in België zo goed als onbestaande zijn.
Slechts zes procent van de Belgische ondernemingen heeft een bedrijfsblog. Nog geen vier procent van de Belgische bedrijven hanteert specifieke blogging guidelines voor werknemers. 34 procent van de respondenten ziet wel een opportuniteit in bedrijfsblogs. Bedrijfsblogs zijn in België dus nog niet aan de orde, om het zacht uit te drukken. Een en ander blijkt uit een telefonische bevraging van het communicatieadviesbureau Leads United tussen 20 maart en 9 april 2007 bij zeventig communicatieverantwoordelijken van Belgische consumentenbedrijven, IT-ondernemingen en lokale en nationale overheden. De meerderheid van de ondervraagden (93%) weet wel wat een blog is en 37% leest ook blogs. Van de respondenten die blogs lezen, doet een meerderheid (68 %) dit voor het bedrijf. Slechts twee communicatieverantwoordelijken verklaarden systematisch weblogs voor hun bedrijf te monitoren. Hoewel 27% van de ondervraagden weet heeft van bloggende werknemers, hebben slechts 4% van de bedrijven speciale blogging-richtlijnen voor hun werknemers. Meer dan de helft (56 %) van de Belgische bedrijven ziet het nut niet in van bedrijfsblogs.

Vorig artikelLG beveiligt dvd-rewriter met SecurDisc
Volgend artikelFast Ethernet snelheden via het stopcontact
Jozef Schildermans
Jozef Schildermans is journalist en schrijver. Zijn recentste roman is De reis van de hofarts (samen met Ludo Schildermans) onder de auteursnaam L.J. Schildermans gepubliceerd bij Uitgeverij Houtekiet.