Veldslag in de overtreffende trap

0
32

THQ kondigde aan dat Supreme Commander zich vooral van zijn voorgangers ging onderscheiden door de schaal van de gevechten. De meeste slagvelden waarop je vroeger vocht waren in verhouding tot je eenheden enkele honderden meters in lengte en breedte. Bij Supreme Commander zijn de kleinste slagvelden al 5 op 5 kilometer en de grootste zijn 81 op 81 kilometer. Dit heeft uiteraard verregaande tactische gevolgen. Zo laat dit bijvoorbeeld niet langer toe een slagveld te beheersen door de controle over één enkel punt te verwerven, daar je altijd ruimte genoeg hebt om een andere weg te vinden.

 Een veldslag op de grond

Reconnaissance wordt ook veel belangrijker en de hoeveelheid eenheden die het tegen elkaar opnemen is ook veel groter dan vroeger. In Supreme Commander zijn honderd tanks slechts een voorhoede. Zeker van de basiseenheden jaag je er bij een deftige aanval al vlot verschillende honderden door. Uiteraard verloopt de productie van je troepen in evenredigheid sneller.
De artificiële intelligentie is er ook op vooruit gegaan. Zo kun je nu transportschepen de opdracht geven automatisch nieuwe eenheden naar het slagveld te brengen. De tegenstander heeft natuurlijk wel dezelfde mogelijkheden en gebruikt ze ook vakkundig. Op de hogere moeilijkheidsgraden is de AI een waardige tegenstander zelfs voor de meest ervaren tacticus.

Overzicht: tijd voor tactische beslissingen

1
2
3
4
5
Vorig artikelNieuw model in de EXILIM reeks digitale camera’s
Volgend artikelZwartwit laserprinter voor drukke kantooromgevingen