Lidl: vreemde winstmarges

11
270

Vanaf 10 april 2007 ligt zowel bij Lidl België als bij Lidl Nederland een Seniorentelefoon Cocoon 8000 in de rekken. Niet zo bijzonder, alhoewel…
lidl_logo

Deze telefoon bestaat uit een basisstation plus een draadloze handset, uitbreidbaar tot vier handsets. Het zijn echt niet alleen maar senioren die geïnteresseerd zullen raken door de lekker grote toetsen en het grote LCD-display. De verdere uitrusting is functioneel maar vrij spartaans: polytone beltonen, tien geheugennummers en handenvrij-functie. Volgens de fabrikant houdt de batterij het in stand-by honderd uren uit, de gesprekstijd bedraagt elf uren.

Dit zal best wel een leuke telefoon zijn, maar dit is een aanbieding die normaliter nooit ofte nooit op deze website zou komen, ware het niet dat we toevallig dezelfde telefoon drie keer aantroffen: op de website van Lidl België, van Lidl Nederland en van Lidl Oostenrijk. Het prijsverschil is wel groot. In Oostenrijk neem je deze telefoon mee naar huis voor 39,99 euro, in Nederland voor 44,99 euro en in België voor 49,00 euro. Nochtans mogen we er toch van uitgaan dat Lidl deze toestellen gezamenlijk aangekocht heeft. Het kan toch de 0,2 euro recyclagebijdrage die men in België heft niet zijn die het verschil uitmaakt. Dan mag je je hierbij toch vragen stellen!

Lidl Oostenrijk: 39,99 euro

Lidl Oostenrijk: 39,99 euro

Lidl Nederland: 44,99 euro

Lidl Nederland: 44,99 euro

Lidl België: 49,00 euro

Lidl België: 49,00 euro

Conclusie
Het is zeker niet de taak van DiskIdee om de prijssettings van de warenhuizen te dicteren, maar we mogen toch wel opmerken dat we een extra winstmarge van 25% op de kap van de Belgische senioren sterk overdreven vinden.
Adviesprijs

Oostenrijk: € 39,99
Nederland: € 45,99
België: € 49,00
Vorig artikelPowerPoint-compressie als webservice
Volgend artikelSamsung PS42Q9 en PS50Q9
René Paulus
René Paulus is medewerker van Diskidee.

11 REACTIES

  1. Beste Paulus. Heb alle suggesties geprobeert zonder resultaat, ben naar de Lidl gegaan met telefoon en bon maar die stuurde me door naar de fabrikant. Die zijn dinsdag pas weer bereikbaar. De telefoniste van de Lidl vertelde dat de telefoon waarschijnlijk voor reparatie opgestuurd moet worden. Hoelang zit ik dan zonder telefoon???? En wie betaald de verzendkosten??? Tja dat wisten ze niet. Ik heb maar een draadloze telefoon van philps gekocht voor 29,90 Euro. Zal dinsdag nog eens naar de fabrikant bellen, maar ik weet wel dat ik NOOIT geen apparatuur bij de Lidl koopt, wat een gedoe zeg!!!!
    Groetjes Jeanette

  2. @Jeanette #10: Achteraan de handleiding ( mocht je die kwijt zijn: http://www.ucom.be/pdf/Cocoon%208000%20NL.pdf ) staan enkele suggesties. In jouw geval zou ik eerst proberen met het verwijderen van de batterijen, een half minutje wachten, ze terugplaatsen en dan proberen om terug aan te melden bij het hoofdstation (pagina 13). Probeer eens?

  3. Ik heb hetzelfde probleem als Mara, alleen heb ik per ongeluk op een toets gedrukt toen ik de handsfree in de oplader wilde verplaatsen. Sindsdien kan ik niet meer bellen en gaat de ringtoon ook niet meer over. Is er al iemand die dit probleem weet op te lossen? Het gaat bij mij ook niet zoals in de beschrijving word weer gegeven.
    Groet Jeanette

  4. Ik heb ook een probleem met de cocoon 8000. De batterij van de handset is een keer leeggeraakt. Toen heb ik hem weer in de oplader gestopt. De telefoon ziet er nog net zo uit als voorheen, maar de telefoon belt niet meer. Ook gaat hij niet meer over bij inkomende gesprekken. Ik heb geprobeerd hem opnieuw aan te melden bij het hoofdstation zoals vermeld in de handleiding op p.13.  Daar staat dat je de ‘paging’  toets 10 seconden ingedrukt moet huoden en er dan lampjes gaan knipperen. Helaas gebeurt dit niet. Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Heel hartelijk bedankt.

  5. De datum en tijd worden bij mij wel weergegeven, maar ik weet niet hoe ik deze kan instellen tot actuele info behorende bij de oproep
    In het handboek staat onder 4.4. o.a. "u hoort een bevestigingstoon" – Ik heb 2 sets gekocht bij lidl, op geen van beide draadloze handsets hoor ik deze toon, maar het nummer staat wel geprogrammeerd en werkt.

  6. @ Dymph Delange: De handleiding vind je op de website van de fabrikant Ucom (klik hier). Op Blz 12 staat vermeld "Datum en tijd worden alleen weergegeven als uw netwerk datum en tijd samen met het telefoonnummer doorzendt. Sommige netwerken geven datum en tijd niet samen met nummerweergave van oproeper weer." Waarschijnlijk is dus bij jou niet het geval.

  7. hoe kan ik de datum en tijd aanpassen in de cocoon 8000 (staat niet in de handleiding vermeld.)

  8. Het rode lampje blijft branden en het laden gaat ook gewoon door (weliswaar op lagere energie). Het is dus beter van de batterij na de voorgeschreven laadperiode te verwijderen uit de lader en de lader uit het stopcontact te trekken.

  9. Het rode lampje van de lader blijft aanstaan klopt dit wel? Ik meen dat het rode lampje uit zou gaan indien batteries zijn opgeladen na plm 22 uur.
    Graag een antwoord, ik heb deze set afgelopen vrijdag gekocht.
    mvg Peter eysbroek

Reacties zijn gesloten.