Realistisch skate-spel voor PlayStation 3 en Xbox 360

0
21

EA beweert dat zijn nieuwe game Skate bijna even realistisch is als zelf op een skateboard staan. We moeten helaas tot begin 2007 wachten om dit ook effectief te kunnen uitproberen.
Electronic Arts brengt begin 2007 Skate uit, een realistisch skate-game voor Xbox360 en PlayStation 3. Dankzij de innovatieve analoge besturing met beide joysticks, realistische camerastandpunten en een interactieve stad, beleef je in SKATE wat skaten zo cool maakt, zo luidt het in het persbericht. Skate-legendes en jonge, talentvolle profs als Danny Way, Mike Carroll en PJ Ladd treden in het spel op. De interactieve stad en camerastandpunten zorgen voor de meest authentieke skategame tot nu toe. SKATE rekent af met het rammen op knoppen en toetsen van eerdere skategames. De nieuwe flickit-besturing gebruikt beide analoge joysticks om het ware skategevoel over te brengen. Gamers kunnen hun eigen tricks vormgeven en zo hun eigen skatestijl bepalen. De natuurgetrouwe animaties zorgen voor een unieke game-ervaring. Geen twee tricks zijn ooit hetzelfde. Skate is ontwikkeld door EA Black Box in Vancouver, Canada. Er zijn zelfs nog geen schermafbeeldingen van dit nieuwe game beschikbaar. De vroege aankondiging lijkt dan ook eerder een poging door EA om een beetje de wind uit de zeilen te nemen van Activision’s populaire Tony Hawk-serie van skate-games.

Adviesprijs
Nog niet bekend.
Systeemvereisten
Xbox360 of PlayStation 3.
Vorig artikelHoogwaardige LCD-monitoren voor een betaalbare prijs
Volgend artikelKrachtige videokaart met stille koeling
Jozef Schildermans
Jozef Schildermans is journalist en schrijver. Zijn recentste roman is De reis van de hofarts (samen met Ludo Schildermans) onder de auteursnaam L.J. Schildermans gepubliceerd bij Uitgeverij Houtekiet.