Photoways in het Nederlands

6
38

De eindfactuur zal in ieder geval een verrassing worden, want ook de rest van de prijstabel is zo helder als het water van de Brusselse Zenne.


Afbeelding 1: de kleinste foto is + 50 %

In Afbeelding 1 lezen we "Verkoopprijs all-in met uitzondering van verzendkosten". Daaronder (Afbeelding 2) staan evenwel twee tabelletjes: Verzendkosten en Verwerkingskosten. Hoezo all-in?
Het tabelletje Verzendkosten biedt goed nieuws, want tot 174 foto’s zijn de verzendingskosten gratis. Of beter gezegd: misschien gratis, want de regel onder het tabelletje stelt dan weer "Tot en met 100 ontwikkelde afdrukken krijgt u van Pixdiscount de verzendkosten geheel aangeboden". Nog aangenomen dat in dat zinnetje het woord "gratis" is weggevallen, vragen we ons af hoeveel Pixdiscount dan gaat aanrekenen voor het verzenden van 150 afdrukken.


Afbeelding 2: Vol tegenstrijdigheden

De drie euro voor Verwerkingskosten die je bij elke bestelling moet betalen, worden in het tweede tabelletje verklaard: eerst de uploadkosten. Hoezo, bovenaan afbeelding 2 lezen we toch "Het uploaden van uw foto’s op Pixdiscount is gratis"? Een tweede factor zijn "de bewaarkosten van uw foto’s gedurende 21 dagen". Dat is zonder meer grof. Een fotolabo kan toch geen foto’s afdrukken wanneer ze niet over de JPEG-bestanden beschikt? Moet je dan betalen omdat ze die bestanden tijdelijk op hun server zetten? Welke extra service zit daar in vredesnaam in? Tot slot zitten in die drie euro nog de verpakkingskosten (het transparante doosje in kunststof) en dan nog eens de verpakkingskosten in. Blijkbaar worden die twee keer angerekend.
Deze cijfers gelden voor de Belgische site. De Nederlandse site hanteert er andere, maar ze zijn uiteindelijk even absurd.
Overigens kan je bij Pixdiscount ook allerlei gadgets bestellen met je foto op: bekers, muismatjes, T-shirts… alles behalve kalenders, fotoalbums en kaartjes. Je zult op de volgende pagina merken waarom.
Prijsindicatie: In België betaal je van 0,07 tot 0,04 euro per afdruk op formaat 10; verwerkingskosten waarschijnlijk 3 euro; verzendkosten gratis tot 10,50 euro. In Nederland wordt dat van 0,08 tot 0,05 euro per afdruk op formaat 10; verwerkingskosten waarschijnlijk 2,39 euro; verzendkosten gratis tot 11,95 euro.

Conclusie
Waarschijnlijk is Pixdiscount in sommige gevallen een erg goedkoop fotolabo, maar gezien de onduidelijke prijslijst is de juiste eindprijs niet vooraf te berekenen. Dit verklaart dan ook meteen de lage score: elke handel is gebaseerd op duidelijke afspraken tussen de aangeboden dienst en de verloning ervan, en dat ontberen we hier.

Op de volgende pagina bespreken we MyPhotoways.

1
2
3
Vorig artikelMuis in penformaat
Volgend artikelOver sportstadia, seks en kindermishandeling
René Paulus
René Paulus is medewerker van Diskidee.

6 REACTIES

  1. heb 235 foto\’s besteld bij Pixdiscount, kwamen redelijk snel per post maar de kleuren zijn om te huilen. 2 keer een e-mail gestuurd met de klacht maar géén reactie. garantie is ook geen optie omdat dat zeker 21 dagen gaat duren en ik natuurlijk de porto naar Frankrijk !! moet betalen. wordt dus prullenbak en nieuwe bestellen bij een andere centrale. Joris hou ons op de hoogte!

  2. Ik heb 13 mei foto\’s besteld.E 18,00 waren zo afgeschreven, levering tot op heden – 13 juni – nog niet gebeurd.Vele malen gemaild, allemaal mooie beloften gekregen, maar niets is uitgekomen.Mijn conclusie : ik ben belazerd.

  3. Op 5 febr. foto\’s besteld. Deze zouden op 11 febr. aan moeten komen. Tot op heden (21 febr) nog niks ontvangen.

  4. Ik heb eveneens een slechte ervaring met Pixdiscount=Photoways. AFRADER!!: Ik bestelde op 10/11/2005 400 foto\’s bij PIXDISCOUNT. De levering volgde na enkele dagen. De kwaliteit vond ik goed. 50 foto\’s vertoonden een gebrek (fijne lijn van boven tot onder). Ik stuurde intussen 3 brieven en wel 15 mails, maar ik heb nog niet van hen teruggekregen. Aanvankelijk kreeg ik antwoord op mijn brieven en mails, maar de zaak raakte nooit geregeld. Momenteel hoor ik niets meer. ONBETROUWBAAR!! Hoewel ik niet veel zin meer heb om een vierde brief te schrijven en ik het in \’t Frans zal ik contact opnemen met \’t moederbedrijf.

  5. @Alice: Ik heb altijd met Frankrijk gewerkt, Alice. Levering altijd < 1 week. Bij jou is dat 1 maand, dat kan echt niet! Neem eens contact op met het \"moederbedrijf\" in Frankrijk als ze hier niet reageren op je e-mails?

  6. De levering laat zeer te wensen over. Ik heb op 29 oktober een pocketboekje besteld maar tot op heden nog niets ontvangen. Daarbij reageren ze niet op mijn mails…

    Ik hoop dat ik de boekjes nog krijg (had er meerdere besteld).

    MVG Alice

Reacties zijn gesloten.