Amerikaans dorpje wijzigt naam in “dotcom”

0
19

De online winkel Half.com heeft een klein Amerikaans dorpje, Halfway in Oregon, ervan overtuigd om zijn naam een jaar lang te veranderen in Half.com. De naamsverandering brengt het dorpje, dat minder dan vierhonderd inwoners telt, tussen de 100.000 en 200.000 dollar aan computermateriaal op en een gratis ontwikkelde website (link opent nieuw venster). Joshua Kopelman, CEO van Half.com, wil zijn bedrijf met deze reclamestunt letterlijk “op de kaart” plaatsen. Half.com laat klanten en handelaren toe om online gebruikte boeken, cds, videos en games te verpatsen voor de helft (“half”) van de prijs.

Vorig artikelWerk thuis!
Volgend artikelZelfvernietigende DVD’s
Jozef Schildermans
Jozef Schildermans is journalist en schrijver. Zijn recentste roman is De reis van de hofarts (samen met Ludo Schildermans) onder de auteursnaam L.J. Schildermans gepubliceerd bij Uitgeverij Houtekiet.