Internetters ontevreden over helpdesk van provider

0
21

Uit een recente meting van de ICT Monitor van het Bredase marktonderzoeksbureau Heliview bij 1.507 huishoudens in Nederland blijkt dat de Nederlandse gezinnen redelijk tevreden zijn met hun internetprovider. Particuliere Internetters geven hun provider het rapportcijfer 7,2. De hoogste score krijgen de betrouwbaarheid van de verbinding (7,3) en de diensten die de provider aanbiedt (7,2). Veel minder te spreken zijn ze echter over het functioneren van de helpdesk. De bereikbaarheid van de helpdesk en de snelheid waarmee deze reageert zijn volgens de Internetters maar net voldoende; beide aspecten krijgen een 6,5.

Op dit moment heeft ongeveer 55% van de Nederlandse huishoudens een PC. Pakweg 83% daarvan heeft een Internetverbinding. Op het smalbandsegment heeft HetNet (van KNP) met een kwart aandeel een dominante positie. Binnen het breedbandsegment is Chello marktleider met een aandeel van circa 23%. Wat betreft de algemene tevredenheid ten aanzien van de verschillende providers, scoren @Home en Tiscali het beste (beide: 7,5). Over het algemeen zijn de klanten van Chello en CompuServe het minst tevreden (beide: 6,6). Marktleider KPN krijgt voor HetNet een 6,9 en voor Planet Internet een 7,3 van zijn klanten.

Vorig artikelApple verlaagt prijzen iBooks
Volgend artikelSneller applicaties ontwikkelen
Jozef Schildermans
Jozef Schildermans is journalist en schrijver. Zijn recentste roman is De reis van de hofarts (samen met Ludo Schildermans) onder de auteursnaam L.J. Schildermans gepubliceerd bij Uitgeverij Houtekiet.