Home Multimedia

Fraaie Final Fantasy kloon

0
24

Wakker worden!
Uiteindelijk blijft alleen Atsuma over en op het moment suprème schrikt hij wakker om erachter te komen dat het allemaal een droom was en dat hij in feite tijdens een college in slaap was gevallen. Nadat Atsuma wakker is geschud door zijn professor, ontstaat een langdradige conversatie waarbij je kunt kiezen of je een vraag met ja of nee beantwoordt. Keuzemomenten zoals deze komen vaker voor in Enchanted Arms.
Al snel wordt duidelijk dat onze hoofdrolspeler bekend staat als iemand die goed met zijn handen is, maar minder bekend staat om zijn geestelijke capaciteiten. Eenmaal door alle gesprekken heen geworsteld, is het tijd om de wereld van Enchanted Arms te ontdekken. Deze wereld, waar je vrij doorheen kan lopen, begint in de slaapverwekkende school waar Atsuma alles over Golems en geschiedenis leert. Na een broodje te hebben gegeten in de lokale cafetaria (een verplichte missie!), is Atsuma klaar om de RPG-wereld van Enchanted Arms in te gaan.

EnchArms_dutjedoen.jpg

Even een dutje doen tijdens het college

Lineair
Het ontdekken van de wereld van Enchanted Arms wordt gelimiteerd door de plekken waar je op dat moment in het verhaal mag zijn. Soms kom je onverwachts een tegenstander tegen, versla je deze en ontvang je punten waarmee je Atsuma sterker kunt maken. Enchanted Arms heeft ook een aantal verborgen plekken, met name in de school waar je begint. In Enchanted Arms moet je missies volbrengen, dit houdt in dat je moet gaan lopen, wat soms erg lang kan duren, vijanden verslaan en je einddoel bereiken. Heb je geen zin meer of weet je niet wat je moet doen voor deze missie, dan heb je pech, het is namelijk geen optie om de missie af te breken. Enchanted Arms is daardoor erg lineair, veel vrijheid heb je niet en de verhalen en missies zijn strak, soms te strak geregisseerd.

EnchArms_Langewandelingen.jpg

Lange wandelingen maken