Home Internet / Diensten

Vlaamse regering geeft startschot e-overheid

0

De Vlaamse regering wil geïntegreerde overheidsloketten inrichten. De systemen worden zo opgebouwd dat de koppeling met andere overheden (bijvoorbeeld op gemeentelijk vlak) op termijn mogelijk blijft. De bedoeling is om uiteindelijk te komen tot de volledige elektronische afhandeling van dossiers. In een eerste fase zal de burger informatie kunnen opvragen en beperkte transacties kunnen doen. De diensten van de Vlaamse overheid worden elektronisch aangeboden via vijf thematische clusters: bouwen en wonen; bedrijven; werken en vorming; zorg en welzijn; en fiscaliteit. Dit blijken de “populairste” onderwerpen te zijn bij de Vlamingen. Het elektronisch loket zou op 1 april 2001 een feit moeten zijn. Als basis zal de reeds bestaande Vlaamse Infolijn dienen. Via deze website heeft de burger toegang tot alle informatie die de Vlaamse overheid kan geven. Voorlopig wordt 180 miljoen uitgetrokken om het e-loket op te richten en om de administratie klaar te stomen voor deze nieuwe manier van werken. Een cel van zes voltijdse personeelsleden zal instaan voor de uitbouw van het e-loket.

Mobiele versie afsluiten