Home Internet / Diensten

Microsoft Office-documenten delen in de Google-cloud

2

(© ; licentie: )

Hoe zit dat nu: zijn ze aartsvijanden, gewoon concurrenten of werken ze samen? Hoe dan ook, Google stelt een plug-in ter beschikking: Google Cloud Connect for Microsoft Office. Wat is het, wat doet het – maar ook: wat doet het niet? DiskIdee zoekt één en ander uit.

E-mails die je ontvangt via Outlook worden enkel en alleen op je computer bewaard. Bevind jij je op een andere plaats, of is je computer defect? Spijtig, dan zijn die e-mails onbereikbaar. Werk je daarentegen met Gmail, Hotmail of consoorten, dan kan je je overal ter wereld aanloggen en daar zijn je e-mails! Is je computer defect, neem dan gewoon een andere. Natuurlijk staan jouw e-mails ergens op een server, maar waar die server nu precies staat weet zowat niemand en bovendien interesseert dat ook zowat niemand.
We kunnen je een analoog verhaal vertellen over de foto’s die je uploadt naar Picassa, of over Youtube filmpjes. Die staan ook “ergens”, ver weg, in de wolken. Dat is die “Cloud” waarvan sprake in de titel.

Terug te vinden op een website van Google

Google Cloud Connect stopt op 30 april 2013 (© ; licentie: )

Volgende stap: jouw documenten
Met zijn “Google Cloud Connect for Microsoft Office” wil Google nog een stap verder gaan en je overtuigen om ook al je Microsoft Word documenten, je Excel tabellen en je PowerPoint presentaties in die Cloud te bewaren. Die zijn dan overal ter wereld toegankelijk via jouw Gmail account. Het gaat dan wel over een kopie, het oorspronkelijke document staat nog altijd op jouw pc.

2 REACTIES

  1. Of met Hotmail en skydrive – daar kan je documenten op het internet (via browser) bewerken. Downloaden is dan niet nodig.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Schrijf je reactie!
Vul hier je naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Mobiele versie afsluiten