Zeer realistische computersimulatie van menselijk gezicht

0
33
Activision Blizzard toonde met een korte demo dat er in de volgende generatie games mogelijk heel realistische figuren zullen rondlopen die emoties beter kunnen weergeven.

Het R&D departement van Activision Blizzard liet tijdens de Game Developers Conference vorige week zien wat de mogelijkheden zijn van “next-generation character rendering”. In een clip maakt het geanimeerde hoofd van een figuur in real time gezichtsuitdrukkingen die nog moeilijk te onderscheiden zijn van wat een mens aan bekken trekt.

Next-generation character rendering

Next-generation character rendering (© ; licentie: )

De originele hoge resolutie data komen van het Institute for Creative Technologies van de universiteit van Zuid-Californië. Het geanimeerde figuur werd met 180 fps in real-time gerenderd met een Nvidia Geforce GTX 680 videokaart. De beelden werden gerenderd in een DirectX11 omgeving waarbij gebruik gemaakt werd van geavanceerde technologie om de huid en ogen van het figuur zo realistisch mogelijk te maken. De bedoeling is om in volgende generatie games figuren meer expressiemogelijkheden te geven zodat ze emoties beter kunnen uitdrukken.

Vorig artikelPhilips design-tv’s vormgegeven als een glasplaat
Volgend artikelGeen verschil tussen Kerstmis en Pasen bij Aldi België
Ludo Schildermans
Ludo Schildermans is schrijver. Zijn recentste roman is De reis van de hofarts (samen met Jozef Schildermans) onder de auteursnaam L.J. Schildermans gepubliceerd bij Uitgeverij Houtekiet.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Schrijf je reactie!
Vul hier je naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.