Microsoft lanceert definitieve versie van Outlook.com

0
193
Outlook.com is nu definitief de opvolger van de gratis online e-maildienst Hotmail. Microsoft start vandaag met het upgraden van Hotmail-gebruikers naar Outlook.com.

Microsoft lanceerde Outlook.com in augustus 2012 als preview. Vanaf vandaag krijgt de e-maildienst de status van definitieve versie. Het heeft momenteel meer dan 60 miljoen gebruikers. Outlook.com moet beter kunnen concurreren met Google Gmail. Volgens cijfers van Google had Gmail in juni 2012 wereldwijd 425 miljoen gebruikers en is daarmee de grootste.

Outlook.com logo

Outlook.com logo (© ; licentie: )

Het nieuwe e-mailprogramma van Microsoft biedt onder meer een een betere integratie met sociale media, Skype, Windows 8, Office 2013 en de opslagdienst SkyDrive. Gebruikers kunnen vanuit Outlook.com rechtstreeks communiceren op Facebook, Twitter en LinkedIn. En je kan met een mailbericht ook honderden foto’s meesturen via de opslag- en deelmogelijkheden van SkyDrive.

Microsoft zal alle Hotmail-gebruikers die nog niet zijn overgestapt naar de nieuwe e-mailtoepassing automatisch upgraden naar Outlook.com. Het gaat om zo’n 360 miljoen gebruikers. Die zullen al hun e-mailadressen, wachtwoorden, berichten, mappen, contacten enz. behouden. Wie dat wenst, kan zijn Hotmail e-mailadres behouden en wordt niet verplicht het te wijzigen naar een @outlook.com adres. Microsoft verwacht het upgraden tegen de zomer van 2013 af te ronden.

Meer informatie vind je via deze link.

Foto van Microsoft
Categorieën: Producenten
Naar begin pagina.
Vorig artikelInstap-laptop met krachtige grafische kaart bij Aldi België
Volgend artikelSony breidt spiegelloze camerareeks uit met lichtgewicht model
Ludo Schildermans
Ludo Schildermans is schrijver. Zijn recentste roman is De reis van de hofarts (samen met Jozef Schildermans) onder de auteursnaam L.J. Schildermans gepubliceerd bij Uitgeverij Houtekiet.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Schrijf je reactie!
Vul hier je naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.