Microsoft lacht met Google Mail om Office 365 te promoten

0
24

In een reclamefilmpje om Office 365 te promoten doet een opvallende postbode zijn ronde waarbij de man het niet zo nauw lijkt te nemen met het briefgeheim. In de video neemt Microsoft de zakelijke versie van Google Gmail op de korrel.

Opmerkelijk is dat de link naar de YouTube video niet openbaar is. Het filmpje wordt verspreid via sociale netwerksites, zoals Twitter en begint met de aankondiging: “The following scene represents the opposite experience of Office 365.” Microsoft gaat hiermee frontaal in de aanval om het nieuwe Office 365 te promoten en steekt in de video de draak met het concurrerende programma Google Apps for Business.
De postbode is geen gewone brievenbesteller, maar luistert naar de naam “Gmail Man”. En volgens de video is hij een echte “peekaboo” of curieuze neus die de poststukken analyseert om zo de ontvangers ongevraagd advies te verstrekken. Als die de vraag stellen of dat zomaar kan, antwoordt Gmail Man: “Who cares!”
Toch een bedenking bij deze promotievideo: Office 365 is alleen beschikbaar voor bedrijven, terwijl de zakelijke versie van Gmail (Google Apps for Business) ook geen advertenties toont, in tegenstelling tot het gratis Gmail, maar dat is een product voor particulieren en op die markt is Microsoft ook actief met Windows Live, dat ook gewoon gerichte advertenties toont.
Dus hoewel grappig, is de inhoud van het filmpje niet helemaal correct, al blijft het onduidelijk in hoeverre Google ook de bedrijfsmail “analyseert” via automatische programma’s: wellicht wel… dus dan klopt het toch een beetje.

Vorig artikelInteressante vernieuwingen in nieuwe versie Chrome
Volgend artikelPioneer AV-receivers bestuurbaar met iPhone en iPad
Ludo Schildermans
Ludo Schildermans is schrijver. Zijn recentste roman is De reis van de hofarts (samen met Jozef Schildermans) onder de auteursnaam L.J. Schildermans gepubliceerd bij Uitgeverij Houtekiet.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Schrijf je reactie!
Vul hier je naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.