Kingston meldt technisch probleem met SSDNow V100 solid state drive

5
57
Kingston SSDNow V100 solid state drive

Kingston SSDNow V100 solid state drive (© ; licentie: )

Kingston heeft een technisch probleem ontdekt bij zijn SSDNow V100 solid state drive. Een klein percentage van de drives blijft hangen in het BIOS en boot niet. Daarom heeft Kingston een firmware-update ontwikkeld om dit probleem aan te pakken.

Hoewel Kingston het probleem van het haperen van de SSDNow 100 ssd in maar een klein percentage van de drives heeft opgemerkt, adviseert het sterk om een firmware-update toe te passen op alle V100 drives om een mogelijk falen te voorkomen. De firmware-update om dit technische probleem aan te pakken is beschikbaar via Kingston Technical Support. Zoals met iedere firmware-update, adviseert de fabrikant dat de gebruiker een back-up maakt van zijn data voordat deze firmware-revisie toegepast wordt.
De firmware-update kan gedownload worden via de speciale supportpagina: www.kingston.com/support/ssdnow/v100_firmware.asp.
Klanten kunnen ook contact opnemen met de klantenservice via: 070 70 79 74.

De betreffende productnummers zijn:
SV100S2/64GZ, SV100S2D/64GZ, SV100S2N/64GZ
SV100S2/128GZ, SV100S2D/128GZ, SV100S2N/128GZ
SV100S2/256GZ, SV100S2N/256GZ, SV100S2N/256GZ

Kingston’s andere SSDNow producten met productnummers die beginnen met SNE, SNM, SS, SNV, SNVP en SVP hebben dit potentiële probleem niet.

Foto van Kingston
Categorieën: Producenten
Naar begin pagina.
Vorig artikelStijlvolle Cisco-router versnelt netwerk
Volgend artikelCompacte HiFi-keten van Lenco
Ludo Schildermans
Ludo Schildermans is schrijver. Zijn recentste roman is De reis van de hofarts (samen met Jozef Schildermans) onder de auteursnaam L.J. Schildermans gepubliceerd bij Uitgeverij Houtekiet.

5 REACTIES

  1. Ik ben een weekske terug mijne ook gaan binnedoen na lang aan de kant te hebben gelegen. Ik had hem aangeschaft omdat mijn hd van laptop kapot is gegaan, maar die was ook al terug aangekome onder garantie… nu had ik toch liever die Kingston gehad, dus hopelijk heb ik hem snel terug, en uiteraard voor u hetzelfde 😉

  2. Beste Koen, hier zelfde probleem met dezelfde SSD van Kingsto n (SV100S2/128). PC netjes afgesloten en de dag erna: “boot failure” De SSD heeft 14 d. gewerkt naar volle tevredenheid met W7 64 bit. Is nu terugstuurd naar Kingston en ze zijn het ondertussen al 14 d. aan het “onderzoeken” ! Van die nieuwe firmware wist ik ook niets want bij aanschaf zat er geen melding bij dat die “urgent” (zoals nu op hun supportsite vermeldt staat)firmware moest uitgevoerd worden !
    M.a.w.: ik wacht nog maar verder af 🙂

    • Ok ga ik zo snel mogelijk doen, kwas er echt content van… totdat dit gebeurde natuurlijk 🙁

      Merci voor de snelle reactie!

      MVG,

      Koen

  3. Ik heb de Kingston SSDNow V100 128gb.
    Gistere zat ik gewoon beetje op internet en besloot naar een kameraad te gaan. Na het (normaal) afsluiten van mijn laptop en eenmaal aangekome bij mijn kameraad starte ik hem op en kreeg meldingen zoals “No system disk”, “no hard drive detected”, …

    Na een hele dag te hebben zitte zoeke voor oplossingen ben ik nog niks verder geraakt. Ik lees net over de firmware update, deze heb ik dus niet gedaan voor de problemen er waren. Ook de software CD die erbij zat heb ik niet geïnstalleerd. Ik dacht dat het plug & play was, wat ook zo leek want hij heeft een 4 tal weken zonder enig probleem gewerkt.

    Ik kan de software aCD niet installeren omdat hij de HD niet herkent/terugvind, hetzelfde voor de firmware update.

    Ik heb windows 7 ultimate 64bit en een HP compaq 8710w.
    Ik hoop dat iemand me kan verderhelpen want maak me echt zorge.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Schrijf je reactie!
Vul hier je naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.