Een wereld vrij van logo’s (of toch bijna)

0
20

Een New Yorkse kunstenaar ontwikkelt een programma dat bedrijfslogo’s kan verhullen als je door een stad of winkelcentrum wandelt.

Het programma heet Unlogo en maakt gebruik van de nieuwe technologie augmented reality (AR). Die wordt gebruikt door smartphonecamera’s en ook brillen om een laag met allerlei informatie te leggen over wat je in werkelijkheid ziet. Zo krijg je bijvoorbeeld informatie over restaurants in de buurt.
Het programma van de kunstenaar Jeff Crouse slaagt erin om logo’s in een videostream te herkennen en ze te vervangen. De software maakt daarbij gebruik van een systeem dat normaal bij robotics wordt gebruikt om logo’s te herkennen vanuit verschillende hoeken en in verschillende lichtomstandigheden. In het prototype, dat nog in volle ontwikkeling is en nog niet in real time werkt, wordt het bedrijfslogo nu vervangen door een foto van de CEO van het bedrijf. Het is een leuk idee om advertenties te ‘hacken’, al lijkt het alternatief momenteel met al die portretten niet echt wat wij voor onze ogen zouden willen zien opduiken in het straatbeeld.

http://vimeo.com/14566198

Vorig artikelGoogle diensten: wat kun je ermee en is het veilig?
Volgend artikelGratis app om foto’s op WD schijf te bekijken
Ludo Schildermans
Ludo Schildermans is schrijver. Zijn recentste roman is De reis van de hofarts (samen met Jozef Schildermans) onder de auteursnaam L.J. Schildermans gepubliceerd bij Uitgeverij Houtekiet.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Schrijf je reactie!
Vul hier je naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.