Aldi Notebook Medion Akoya P8612 (MD 98110) preview

Aldi laptop is gewichtige jongen

117

Aldi Medion P8612 folderbeeld

Vanaf woensdag 6 januari is het weer zover. Er ligt dan bij Aldi België een notebook in de rekken aan € 749. Of dat nu een interessant toestel is? Onze mening.

Het is een beetje vreemd. Aldi is een discount-winkel die je toch bezwaarlijk een “huis van vertrouwen voor computers of computeronderdelen” kunt noemen. Toch weten we ook zonder de folders te raadplegen precies wanneer daar een computer in aanbieding is, te meten aan het aantal vragen van vrienden en kennissen “of dat nu een interessant toestel is”.

De Aldi-Notebook Medion Akoya P8612 (MD 98110) die vanaf woensdag in de Belgische Aldi-rekken ligt, is niet echt nieuw. Midden november was hij al in Aldi Duitsland te koop als een van de eerste Aldi-laptops met Windows 7 als besturingssysteem. Daar kostte hij evenwel slechts € 699, en wij maar denken dat er een negatieve inflatie is!

Gewicht, uitzicht, scherm
Je kunt er moeilijk naast kijken: 3,8 kilo is niet bepaald weinig en een beeldscherm van 18,4” (47 cm) is momenteel zowat het grootste dat er op de markt is. Waar de laatste tijd vaak geopteerd werd voor pikzwarte, hoogglanzende displays koos Medion hier resoluut voor een mat, ontspiegeld oppervlak. Enerzijds gaat dat wel ten koste van contrast en kleurdiepte, maar anderzijds heb je veel minder last van hinderlijke reflecties.

117 REACTIES

  1. mijn medion pc nog steeds heeeel tevreden over jammer voor medion maar goed nu wil ik toch heel graag de 64 bits erop hebben wat me maar niet lukt Als ik op de F11 knop druk kan ik geen keuze maken en installeert hij de 32 bits versie hoe kan ik dat veranderen? wie kan mij hiermee helpen Ik heb de Akoya P8 612 ( MD98110) hoe doe je dat
    groets Carla

    • Heel eenvoudig op de D drive staan 2 filetjes een heet iets van 32 en de andere 64 daar moet je eerst op de 64 klikken dan zet hij de set up klaar voor 64 bit bij een nieuwe installatie met F11 kan de exacte naam niet zeggen want heb alles verwijderd van D succes

  2. beste mensen,
    ik heb een Medion M98470 Laptop Akoya met een ingebouwde webcam
    nu heb ik facebook, Skype, Hotmail(de nieuwe versie) en mijn webcam werkt niet ik kan vrienden wel zien maar hun mij niet!!
    als ik naar Start – Configuratiescherm-Apparatenbeheer- Beeldapparaten- USB2.UVC1.3MWebCam ga staat er “Dit apparaat werkt correct.” ook met Fn +F9 werkt niet!
    bij Skype zie ik wel mijn beeld maar als ik dan een test doe is er een rode streep door de webcam!!en geeft die aan “Video wordt niet ondersteund tijdens en gesprek!! wie kan mij helpen !! alvast bedankt!!

  3. Beste heer, ik heb een Medion P8612.

    Ik krijg nu tijdens gebruik regelmatig op het scherm een
    menu met aaan de linkerkant de melding SAVE POWER en aan de
    rechterkant BOOST PERFORMANCE .
    Soms kan ik na dezemelding de opgeroepen internetsite niet
    meer benaderen.

    Gaarne advies
    Mvg Hansvw

    • Die melding heeft betrekking op de 2 grafische Geforce kaarten die er inzitten en de toepassing van de Hybrid SLI. Het zou de grafische prestaties verbeteren met Geforce Boost en het power management verbeteren via Geforce HybridPower. Op zich niets verkeerd mee, maar het zou natuurlijk de bezochte pagina’s op internet niet mogen beïnvloeden.
      Toch 1 vraagje: dat menuutje dat je beschrijft komt ook te voorschijn als je een externe monitor of beamer gebruikt en de video uitgang van je laptop activeert. Bij de meeste laptops is dat Fn + F8, ik weet het niet zeker bij jouw model, check even. Die heeft 3 standen: alleen ingebouwd scherm, ingebouwd + extern of alleen extern scherm. Kijk eens na of die wel op alleen intern staat?

      • Beste heer Paulus,
        Hartelijk dank voor uw reactie.
        In de handleiding van de Medion P8610 staat bij de
        toetscombinatie Fn +F8 : SCHAKELT DE MULTIMEDIA TOETSEN
        EN DE STATUS LEDS AAN OF UIT.
        Bij de toetscombinatie Fn + F5 staat :
        Beeldschermweergave : WISSELT DE BEELDSCHERMWEERGAVE TUSSEN LCD , EXTERNE MONITOR EN GELIJKTIJDIGE WEERGAVE.
        Welke toetscombinatie kan ik nu het beoogde resultaat krijgen Fn + F8 of Fn +F5.

        Mvg Hansvw

      • Beste heer Paulus,

        De melding ” SAVE POWER / BOOST PERFORMANCE ” krijg ik
        alleen als ik in het ENEGIEBEHEERSCHEMA kies voor
        HOGE PRESTATIE als ik kies voor de optie ENERGIEBESPARING
        komt de melding niet meer voor.
        Weet u wat de oorzaak zou kunnen zijn dat ik alleen deze
        melding krijg bij de optie ” HOGE PRESTATIE”.
        MVG Hansvw

      • Hoge prestatie gaat nu eenmaal gepaard met hoog verbruik. De pc herinnert je hieraan wanneer je in die hoge prestatie modus staat, eigenlijk vraagt die je “heb je die hoge prestatie echt nodig of wil je terug naar de energiebesparende modus”. Dat klinkt nu eenmaal beter dan “…of wil je terug gaan naar de lagere prestatie modus”, maar komt wel op hetzelfde neer. Om nog even terug te komen op je vorige vraag 42.1.1 (heb ik blijkbaar ergens gemist): ik bedoelde Fn + F5. Geen paniek wanneer bij één van de standen je beeldscherm uitvalt, nog eens Fn + F5 en het is hersteld.

        • Beste heer Paulus,

          Hartelijk dank voor uw reactie .
          Ik heb toch nog even een aanvulling op mijn eerdere
          vraag . Ik heb 3 opties voor energiebeheer :
          GEBALANCEERD, ENERGIEBESPARING en HOGE PRESTATIES.
          Ik kom er nu achter dat ik de eerder vermelde problemen
          ook krijg als ik kies voor GEBALANCEERD.
          Dit probleem is waarschijnlijk ontstaan toen ik een
          upgrade heb geinstalleerd voor het afspelen van
          een BLU-ray disk .Deze upgrade heb ik naderhand weer
          verwijderd maar sinds dien is het vermelde probleem
          ontstaan . Nu wil ik via de Medionsite de drivers voor
          de videokaart opnieuw installeren maar er staan twee
          upgrades op hun site een voor 32bit en een voor 64bit.
          Welke kan ik nu downloaden en hoe kan ik controleren
          of ik 32bit of 64 oit gebruik.

          Mvg Hansvw

        • Om te weten te komen of je besturingssyteem nu 32 dan wel 64 bit is:
          1. Klik op Start
          2. Klik met RECHTER MUISKNOP op computer
          3. Klik in het snelmenu op “Eigenschappen”
          4. Op het blad dat dan verschijnt kan je 32 of 64 bit aflezen.
          Opmerking: bij drivers e.d. dragen de 64 bit versies meestal het cijfer 64 ergens in hun naam; de 32 bit versie zal je vaak het cijfer 86 zien (en ik geef eerlijk toe dat ik geen idee heb waar die 86 vandaan komt).

          • Beste heer Paulus,

            Als ik de door uw geadviseerde handelingen verricht
            krijg ik een MENU ” Eigenschappen van Taakbalk
            en menu Start”.

            Bovenaan staan de volgende tabbladen :

            Taakbalk/Menu start/Systeemvak/Werbalk

            Bij geen enkel Tabblad zie ik de 32 of 64 bit
            weergave.

            Vergeet ik iets aan te klikken.

            Mvg Hansvw

        • Dat klikken met de rechter muisknop doe je op de verkeerde plaats (waarschijnlijk op de taakbalk, anders krijg je dat menu dat je aanhaalt niet). Dus klik op Start, je krijgt dan 2 tabellen, links die met alle programma’s die op je pc staan, de rechter tabel begint met bovenaan je naam, daaronder Documenten, Afbeeldingen,… en iets lager dan Computer. Op deze Computer rechts klikken. Probeer eens?

  4. een vriendin heeft een laptop akoya p8612,
    de webcam krijgen we maar niet in werking, gebeld naar support en ze zeggentoets fn+ f9 indrukken, maar er gebeurd niets, de cam zou toch ook moeten te vinden zijn in alle programmas
    kan u mij helpen
    dank

    • De toetsencombinatie Fn + F9 schakelt bij deze laptop het touchpad in of uit, niet de webcam. Normaal staat de webcam “aan”. Kijk eens in Start – configuratiescherm – apparaatbeheer – Beeldapparaten. Daar hoor je een “USB2.0 UVC 1.3M Webcam” (of iets dergelijks) te zien. Dubbelklik hier op, en dan zou je moeten lezen “dit apparaat werkt correct”.
      Maar het is wel zo dat die webcam alleen werkt als hij aangesproken wordt, bvb. in Skype, en dan nog enkel en alleen als je met iemand een videoverbinding maakt. Vandaar dat ik je opmerking “de cam zou toch ook moeten te vinden zijn in alle programma’s” niet goed begrijp. In Word, Internet pagina’s, spelletjes,… zie je die webcam niet hoor!

  5. Beste redactie,

    Mijn laptop Medion Akoya P8610 is de laatste tijd erg
    traag met opstarten ; dit is ontstaan na een driver update
    voor de Geforce videokaart.
    Ondanks dat ik deze driver update weer heb verwijderd en
    een aantal programma’s in het opstartmenu heb geblokkeerd
    geeft dit geen resultaat.
    Kan ik door het systeem terug te zetten naar de koopstand
    met de bijbehorende Cd het systeem weer herstellen en
    de prestatie verbeteren; of is dit niet aan te bevelen.
    Mvg Hansvw

  6. Na vele dagen nam Medion contact op voior mijn laptop. Ze gingen een koeriersdienst sturen om hem op te komen halen. Dit is gebeurd en zaterdag jl. werd hij teruggebracht, zonder verwittiging maar gelukkig was er iemand thuis. Ik natuurlijk gelijk controleren of de problemen verholpen waren. Alles was nog precies hetzelfde er is totaal niets aan gedaan. Zelfs nog geen brief of mail met eventuele gevonden fouten of oplossingen totaal niets. Ik vraag mij af waarom ik die laptop heb opgestuurd. Hebben ze bij Medion gewoon geen zin of niet genoeg competentie in huis.

  7. Beste leden,

    Ik weet niet zeker of dit probleem op dit forum thuishoort
    vandaar dat ik het ook nog op een ander forum zal plaatsen.

    Ik heb mijn laptop( Medion P8610) met bluerayspeler aangesloten met een HDMI kabel 1.4 versie op mijn FullHd tv
    ( Panasonic TX-P42G20) . Als ik de laptop normaal aanzet
    zie ik op de tv dezelfde scherminhoud.
    Zodra ik echter de blueray film afspeel op mijn laptop krijg
    ik alleen het weergavebeeld op de laptop en op de tv geen
    beeld . Zodra ik op de tv een andere ingang kies bv HDMI 1
    ( weergave tv zenders) wordt de weergave van de film op
    de laptop gestopt en krijg ik de volgende foutmelding:

    NIET COMPATIBELE GRAFISCHE DRIVER

    Gebruik de standaard driver om af te spelen( foutcode 0107).

    Hoe kan ik de blueray disc op mijn tv weergeven
    Gaarne advies .

    MVG Hans

  8. Ik heb uw test met interesse gelezen en moest de Service dienst niet in NL gelegen zijn maar weer zoals vroeger ook in belgie dan durfde ik weer een Medion kopen.
    Struin maar eens grondig het internet af u zult nog al wat klachten tegen komen over die NL service en hulp desk.
    Ik heb nu 100 euro erbij gelegt en de Samsung R780 gekocht met spezie´s waar de Medion va&n 06 januari van kan dromen.
    Met vriendelijke groeten en een gezond 2011.

  9. Geachte,

    Begin januari 2010 kocht ik bij Aldi Eeklo een Aldi-Notebook Medion Akoya P8612 (MD 98110). Vanaf het begin had ik problemen. Programma’s die niet opstarten of ineens niet meer werkten plus de luidsprekers die niet meer functioneerden.
    Diverse keren dit probleem bij de helpdesk van Medion gemeld en daarna ook via e-mail. Telkens kreeg ik nietszeggende antwoorden en oplossingen (vaak op een hautaine toon). Uiteindelijk eind november 2010 (na diverse herconfiguraties)
    mijn probleem via Aldi aangekaart. Opeens nam die fameuze helpdesk van Medion zelf telefonisch kontakt op. Ik had hun reeds gemeld dat ik op internet al meerdere klachten over hun laptops had gelezen. Ze vroegen mij op welke sites en ik vermeldde uw site http://www.diskidee.be. Sindsdien geen enkele reactie meer van Medion. Ook Aldi laat niets meer van zich horen. Ze hebben nog een brief geschreven dat Medion eventueel mijn laptop wil nakijken. Sorry maar op een jaar tijd hebben ze mij nooit een voorstel op dat gebied gedaan. Ik heb Medion gemaild dat ik het een schitterende manier vind om een probleem op de lange baan te schuiven zodat de garantieperiode verlopen is. Wat kun je als kleine consument doen tegen zulke praktijken?

    • Zie 35.1.1. “Indien er bij de afhandeling van de garantie iets fout loopt en de klant zich gedupeerd voelt door het servicecenter, kan hij met zijn probleem altijd bij het voor zijn regio verantwoordelijke Aldi distributiecentrum terecht via het contactformulier op http://www.aldi.be en http://www.aldi.nl. Ook voor dergelijke gevallen hebben wij een procedure die garandeert dat de klant die een (terechte) klacht heeft correct geholpen wordt.” Dus vul dat formulier eens in op de website van Aldi België en beschrijf daarin gedetailleerd wat er volgens jou allemaal mis is gegaan.

  10. Beste redactie,

    ongetwijfeld naar aanleiding van jullie schrijven naar Aldi Belgie heb ik reactie gekregen van Medion. Bedankt daarvoor!
    Ze beweren dat ze me herhaaldelijk hebben proberen te bereiken via telefoon. Gewoon een mailtje sturen en ze hebben direct reactie van mij.

    Ik heb dadelijk gereageerd met de vraag wat de behandeling van mijn apparaat zal inhouden daar het toestel en de data erop momenteel onmisbaar voor mij zijn.

    Beste Henk: ik wens niet in detail te treden over mijn privé-leven op een publiek forum, gelieve genoegen te nemen met mijn verklaring dat mijn familiale situatie ernstig genoeg is om deze vraag te stellen aan Medion.

    • We zijn blij dat te horen. Aldi liet ons eerder weten dat ze contact zouden opnemen met Medion en nog onderzoeken of een publieke reactie in dit forum nodig is. Wat ons betreft is dat niet noodzakelijk, zo lang de gesignaleerde problemen (niet alleen bij jou maar ook bij anderen in deze en andere forumthreads op deze site; zie bv. ook nr. 31 in deze thread) verholpen worden. Communicatiefouten en misverstanden zijn natuurlijk altijd mogelijk, maar als er echte problemen zijn die te wijten zijn aan de hardware dan moeten die wel volgens de wettelijke garantietermijnen worden verholpen.

      • We hebben een officiële reactie van Aldi ontvangen in verband met hun supportprocedures voor Medion-producten:

        Geachte heer Schildermans,

        Wij hebben uw e-mail van 2 december goed ontvangen en met belangstelling gelezen. Het spreekt voor zich dat Aldi het zich niet kan veroorloven dat de service die door onze leveranciers geboden wordt tot ontevreden klanten zou leiden. De opvolging van het serviceniveau van de dienstverleners die de herstelling en/of vervanging van Aldi-toestellen uitvoeren is voor ons dan ook een prioriteit. Over het Medion servicecenter in Panningen, NL krijgen wij weinig klachten. In verhouding tot de honderdduizenden Medion-toestellen doe wij jaarlijks verkopen is het aantal klachten zelfs absoluut te verwaarlozen. Het is echter ook een feit dat bij dergelijke grote aantallen het niet uit te sluiten valt dat er af en toe eens iets mis loopt. Ook in dergelijke gevallen doen wij er echter alles aan om eventuele gemaakte fouten recht te zetten en de klant tevreden te stellen.
        Bovenop de wettelijke garantie van 2 jaar geven wij op al onze elektro-apparaten (uitgezonderd gsm’s) gratis een derde jaar garantie. In de verpakking van elk apparaat zit een garantiekaart waarop de klant kan lezen waar hij terecht kan indien er problemen zouden opduiken met het toestel. De standaardprocedure is dat de klant – afhankelijk van het soort toestel – een defect apparaat gratis kan opsturen of laten afhalen, en het ook gratis hersteld of vervangen terug krijgt (indien het defect onder de garantie valt). De telefoonlijnen naar de servicecenters zijn gratis of tegen lokaal tarief, ook indien het servicecenter zoals in het geval van Medion in het buitenland is gevestigd.
        Indien er bij de afhandeling van de garantie iets fout loopt en de klant zich gedupeerd voelt door het servicecenter, kan hij met zijn probleem altijd bij het voor zijn regio verantwoordelijke Aldi distributiecentrum terecht via het contactformulier op http://www.aldi.be en http://www.aldi.nl. Ook voor dergelijke gevallen hebben wij een procedure die garandeert dat de klant die een (terechte) klacht heeft correct geholpen wordt.

  11. Ik heb volgende e-mail naar Aldi België gestuurd. Ben benieuwd of we reactie krijgen:

    Geachte,

    Ik ben journalist en hoofdredacteur van de websites
    http://www.diskidee.be en http://www.diskidee.nl. In ons reactieforum
    verschijnen er de laatste tijd nogal wat klachten over de
    helpdesk van Medion en de kwaliteit van Akoya laptops. Het
    lijkt erop dat onze lezers door uw helpdesk worden
    afgescheept en dat hun problemen niet verholpen worden,
    zelfs voor producten die nog maar enkele weken oud zijn en
    waarvoor dus de wettelijke garantie zeker geldt. Wij zouden
    graag een officiële reactie van Aldi ontvangen, zodat we
    onze lezers advies kunnen geven over de te volgen stappen. U
    vindt voorbeelden van reacties onder dit artikel:

    http://www.diskidee.be/2010/01/06/aldi-laptop-is-gewichtige-jongen/9935

    Zie oa. nr. 31 en vooral 33.

    Mvg,

    Jozef Schildermans

  12. Ze zouden buiten een laptoptest ook eens een bijhorende helpdesktest moeten doen, ik walg van de positieve dingen die over Aldi-laptops geschreven worden, want het is pure oplichterij. Oh ja, bellen naar de helpdesk levert je een Nederlandse stem op (na soms 10 minuten wachten en dito betalen want het is geen gratis nummer).

    Methode van de helpdesk om mensen met problemen af te schepen:

    1. Heeft u onlangs een nieuw programma geïnstalleerd? Antwoord: ja, iTunes…wil u dan zeggen dat uw laptops niet compatibel zijn met Apple software?
    Reactie: nee, dat niet, maar toch zal het daar waarschijnlijk aan liggen, uninstallen zal waarschijnlijk helpen…doei

    2. (2de keer bellen en wachten) Ik: Het lag dus niet aan iTunes…
    Reactie: andere programma’s misschien…blablabla…zever zever zever…ja, probeer dan je hele systeem opnieuw te installeren met de bijgeleverde cd’s…

    3. Ik: nee dat levert ook niets op…
    Reactie: Ok, we nemen ge gegevens op, je krijgt van ons een email met de verzendingsbon, pak de laptop in, plak de bon erop en stuur maar op…
    Gevolg: geen email, geen bon, nada

    4. Week erop: Ik: geen bon ontvangen
    Zij: fout in het computersysteem, we sturen het wel via post, geef uw gegevens nog eens…
    Ik: controleer mijn emailadres nog eens en stuur gewoon die bon via mail…
    Zij: nee, ons systeem laat dat niet meer toe, nadat het een eerste keer fout is gegaan in het systeem, moet het manueel…
    Ik: ok, we zullen wel zien, dit zijn mijn gegevens
    Gevolg: nooit een bon gezien

    End of story

    • Zie mijn reactie 31.2. Eis je rechten op garantie desnoods per aangetekend schrijven op en doe dit binnen de 6 maanden na aankoop. Aldi moet bewijzen dat het probleem bij jou ligt, zij moeten zorgen dat het probleem opgelost raakt of het toestel terugbetalen of vervangen.

      • Voor alle duidelijkheid, de maatschappelijke zetel van Aldi is:
        ALDI Inkoop NV

        Keerstraat 4
        9420 Erpe-Mere
        Daar kun je je aangetekend schrijven aan richten. Ben je lid van Test Aankoop meld hen dit voorval dan op 02/5423434.

  13. Maak je geen illusies, ik heb ook een akoya sinds januari van 2010, ook sinds het begin enkele mankementen. Aldi ofwel de onbekwame helpdesk die ze gebruiken heeft mij ondanks herhaaldelijk telefoneren de garantiekaart om de laptop te herstellen NOOIT gestuurd.

    Nogmaals, koop geen laptop bij Aldi, ze laten je gewoon in de kou staan als ze hun centen hebben!

    • Praat geen onzin

      Heb ook een P8612 en had na 3 maanden een ventilator die veel te veel geluid maakt.
      Mail gestuurd RMA nummer gekregen plus pakbon in Pdf

      s maandags verstuurd en week erop dinsdags weer terug en perfect gerepareerd.

      • Goed, jou hebben ze geholpen, mij niet. “Praat geen onzin” is een heel makkelijke reactie, lees post 33 en reageer gerust wat gefundeerder.

        • Zie 31.2. Eis je rechten op garantie desnoods per aangetekend schrijven op en doe dit binnen de 6 maanden na aankoop. Het is aan Aldi cq. Medion om te bewijzen dat het probleem bij de koper ligt; de koper hoeft helemaal niets te bewijzen als er een mankement is, het is aan de verkoper om dit naar behoren op te lossen.

  14. Wij hebben een laptop Akoya aangekocht voor 749 euro op 16/11/2010. Er doen zich nu enkele makamenten voor zoals toet die blijf hangen. De garantie is 1 jaar volgens de verkoopster.
    Hoe lang duurt zo’n nazicht,herstelling.Wij bezitten enkel de kasbon een garantiekaart hebben wij niet ontvangen.

    • Hallo,

      Medion heeft 2 jaar garantie en gekocht via de \Aldi 3 jaar

      het blijven hangen hebben er meer en weet medion geen antwoord op

    • Als je bedoelt dat er een toets blijft hangen dan is dit een hardwarefout. Aangezien je de laptop nog maar heel recent hebt ontvangen, moet de verkoper hem in feite omruilen. Dit is wat de wet erover zegt:
      – defect tijdens eerste 6 maanden, dan is de verkoper verplicht het product gratis te herstellen of te vervangen. Bij een ernstig probleem kunt u het product ook teruggeven mits terugbetaling van de volledige aankoopsom.
      – na 6 maanden moet je zelf aantonen dat het gebrek al bestond bij levering
      In dit geval is er dus geen discussie, het is aan de verkoper om aan te tonen dat het gebrek het gevolg is van normale slijtage of verkeerd gebruik. Slijtage van een toetsenbord dat nog geen 2 weken oud is kan niet. Verkeerd gebruik zou natuurlijk wel kunnen, als je er bijvoorbeeld vocht hebt op geknoeid. Maar het is aan de verkoper om te bewijzen dat jij in de fout ging. Eis je garantie dus op! Het kasticket is voldoende bewijs van aankoop en garantie. Krijg je geen gehoor, stuur dan een aangetekende brief. Volgt er nog geen positieve reactie, contacteer dan eventueel Test Aankoop als je daar lid van bent, of de economische inspectie.

  15. Is of zou het niet geraadzaam zijn jullie rayons beter te verzorgen ,zeker de rayon groebten en fruit ,met name in Knokke (station )is het meestal HEEL erbarmelijk en zoals ik vernomen heb van mensen in Oostende is het idem rottende artikkellen in de rayon en als men dan durf iets meenemen wees maar zeker na twee dagen is de helft rot ,het imago van de goedkoopste veranderd bij deze in ZEER duur ,mij zie je nooit meer en vele andere mensen reageren idem dito
    beleefde groeten

  16. Sinds enkele dagen wordt de geluidsweergave van mijn Akoya P8612 gestoord door krakende geluiden. Vooral bij weergave van gesproken teksten is het gekraak erg storend.
    Iemand een idee waaraan dit gekraak te wijten zou kunnen zijn, en hoe hieraan eventueel kan worden verholpen?
    Alvast bedankt.
    Ook een probleem dat reeds vroeger werd aangekaart (zie rubrieken 20 en 21) is nog steeds niet opgelost bij deze pc: reageert soms gedurende een paar minuten niet meer, en doet daarna spontaan weer verder.
    Rik.

    • Oversturing van het geluid? Of een van de luidsprekertjes heeft de geest gegeven, dus dan is het een hardwareprobleem. Je kunt dit testen met een koptelefoon: als hetzelfde geluid in de koptelefoon goed klinkt, maar via de luidsprekers kraakt dan is er wellicht een probleem met de speakers. Kraakt het bij beide dan kan het iets in de versterkers zijn (moederbord probleem), het geluid dat te hard staat (oversturing) of toch nog een driverprobleem – maar dat laatste is merkwaardig als je de drivers niet recent geüpdated hebt.

      • Dank u voor de reactie.
        Het probleem doet zich eveneens voor bij beluistering via koptelefoon, ook wanneer het geluid niet hard staat.
        Sinds de aanschaf van de Akoya in januari 2010 heb ik nog geen driver update uitgevoerd.

  17. Beste heer,

    Ik heb een laptop met blueray-speler ( Medion 97490-P8610). Nu wilde ik voor de eerste keer een blueray-film
    afspelen. Nu valt mij op dat het ontzettend lang duurt
    voordat de weergave van de film start.
    Kan het zijn dat ik bepaalde instellingen moet aanpassen
    voor de weergave van een blueray film.

    Mvg Hansvw

  18. Hallo,

    HDMI van je laptop is oke ligt aan de tv die je aansluit heb het zelfde probleem gehad laptop op verschillende tv”s aangsloten en op de ene wel geluid en de andere niet
    Philips tvs staan er bekend om dat ze niet werken

    henk

  19. Op 05/01/2010 kocht ik bij aldi de notebook P8912 MD98110.
    Vanaf de eerste dag had ik problemen met de HDMI uitgang.
    Ik kreeg wel beeld maar geen geluid via mijn TV. Herhaalde malen heb ik naar hetcalcenter van MEDION gebeld en werd ik telefonisch begeleidt om de instellingen aan te passen. Telkens lukte het niet om de zaak te laten werken. Twee maal werd de laptop naar Medion gestuurd om na te kijken De eerste kreeg ik hem terug met een begeleidende brief waarin men zei dat het toesteld in orde was en de tweede maal werd ik telefonisch gecontacteerd met de mededeling dat ze de laptop getest hadden en dat hij onmiddellijk werkte zoals het hoorde. Dus ik vroeg duidelijk of er nu audio via de HDMI kabel naar de TV ging waarop men positioef antwoordde.
    Telkens de laptop mij terugbezorgd werd en ik hem aansloot aan mijn TV werkte de HDMI uitgang niet. Ik heb verschillende kabels gebruikt om na te g

    • @dany

      Dat HDMI verhaal is een raar iets en kan ook aan je tv liggen. Heb je het al een keer bij een andere tv geprobeerd?

  20. Op 22/01/2010 heb ik iTunes versie 9.03.15 geïnstalleerd op mijn Akoya P8612; geen probleem.
    Gisteren heb ik geüpdate naar versie 9.1.0.79, met als gevolg dat iTunes niet meer opstart.
    Bij controle van de nieuwe versie via “programmacompatibiliteit” krijg ik als antwoord dat iTunes incompatibel is met Windowsversie “6.1” die op mijn pc wordt gedetecteerd, terwijl de pc door Aldi verkocht werd met Windows 7 home premium???
    Via “herstelpunt” heb ik versie 9.03.15¨teruggezet, maar nu krijg ik bij het opstarten van iTunes het bericht dat sommige noodzakelijke bestanden ontbreken, en dat iTunes opnieuw moet worden geïnstalleerd.
    Op de site van iTunes (Apple) is versie 9.03.15 niet meer beschikbaar, en na het opnieuw downloaden van de actueel aangeboden versie 9.1.0.79 blijft deze incompatibel, en geeft iTunes geen kik, ook niet bij het rechtstreeks aanklikken van het uitvoeringsbestand “iTunes.exe”.
    Kan iemand mij een tip geven om aan het probleem te verhelpen?
    Alvast bedankt.

    • Als je zoekt op deze itunes versie via google zul je merken dat er heel wat problemen mee zijn, onder andere qua synchroniseren, albumart etc. Het is altijd een goed idee bij een nieuwe versie eerst eens te kijken of er geen problemen zijn en even te wachten… het is heus niet nodig een update direct te installeren. Wellicht of hopelijk zal een volgende versie de problemen verhelpen. Kwestie van dus geduld te oefenen…

  21. ik heb mijn pc pas een jaar ofzo en hij valt altijd maar uit er staat ook een avg op maar hij valt nog steeds uit ik heb ook al systeemherstel gedaan maar het werkt niet . ik weet niet meer wat gedaan want nu moet ik altijd in veilige modus werken maar je kan bijna niks doen en ik wil niet al mijn foto’s kwijt zijn help mij!

    • De pc is ofwel besmet door malware (virus, spyware, rootkit …), ofwel is er iets mis met de hardware (kapot geheugen, probleem op het moederbord, …), ofwel is er een verkeerde driver geïnstalleerd, ofwel is er iets mis met de Windows-installatie. Het is onmogelijk dergelijke problemen op afstand op te lossen. Er zit niets anders op dan je pc te laten nakijken door een professional. Neem bij voorkeur contact op met de Medion helpdesk, wellicht zul je hem moeten terugsturen voor nazicht. Maar als het een softwareprobleem is, of een virusbesmetting dan is Medion daar niet verantwoordelijk voor en zal dit ongetwijfeld kosten met zich meebrengen om het op te lossen.

  22. Hallo,

    ik heb een probleem met mijn laptop medion als ik hem opstart verschijnt alleen het zwart scherm met “Microsoft coropation” en de groene laadbalk onderaan verder kom ik niet kan iemand mij iets laten weten
    alvast bedankt!

    • Druk eens op F8 direct na het opstarten en kies dan in het menu Windows opstarten in veilige modus: werkt dat? Sowieso is het moeilijk dit soort problemen via deze weg op te lossen. Best iemand er naar laten kijken die iets van computers kent, ofwel de Medion helplijn bellen.

  23. Bij mij hetzelfde probleem. Laptop blijft voortdurend hangen voor enkele minuten. Bij het bellen naar de helpdesk van Medion
    vroegen ze of ik onlangs een programma had geïnstalleerd. Toen ik daarop antwoordde dat het laatste geïnstalleerde programma Itunes was, sprongen ze daar meteen op door te zeggen dat het bekend was dat Itunes deze storingen kon veroorzaken. Ik moest een nieuwe installatie doen, Itunes niet installeren en dan zou het opgelost zijn. Na de nieuwe installatie blijft het probleem gewoon bestaan. Medion scheept zijn klanten gewoonweg af door hun problemen aan alles behalve de eigen apparatuur te wijten…

    • Bij mij blijft hetzelfde probleem voortduren, ook als Itunes niet actief is.
      Johan, is bij jou het probleem opgelost na het antwoord van Jozef op 20.1.1.? Heb jij gevonden welk programma eventueel het probleem zou kunnen veroorzaken?
      Alvast bedankt voor je antwoord.

      • Hallo rik ,
        Nee het probleem is noch niet echt opgelost.
        Het verschil bij enkele weken terug is dat het probleem wel iets minder voor komt.
        Soms blijft hij noch vast lopen en vooral bij video kijken en foto kijken op internet ( video kaart problemen denk ik )
        Ik wacht nog efkes af voor ik een volledig nieuwe installatie ga doen.
        Intussen probeer ik verder te zoeke naar een mogelijke oorzaak.
        Toch in ieder geval bedank aan iedereen !

    • Heb het zelfde probleem blijft redelijk snel na opstarten hangen

      ik druk dan een paar keer ctr alt del en wacht even en dan kan ik weer verder ik kreeg een tip van een ict er dat het misschien aan de harddisk driver kom liggen

      heb dat nog niet uitgezocht

      • Hallo henk wil je zeker iets posten hier moest je het probleem gevonden hebben.
        Bij mij is het probleem nog altijd niet op gelost.
        Laptop blijft hangen enkele minuten na het opstarten.
        Bij medion zeiden ze me enkele weken geleden dat het door verkeerde software te instaleren was !!! flauwe kul vind ik persoonlijk.
        Het is mijn eerste maar zeker mijn laatse medion laptop.
        grts johan

  24. Hallo beste,

    Ik heb enkele weken geleden mij ook een laptop medion akoya p8612 aangekocht. Omtrent deze laptop heb ik een vraagje.
    Bij het opstarten van de laptop na enkele minuten op internet al zowel op een gewoon programma waarvan geen internet vereist is loopt de laptop altijd vast.
    Na het intypen van ctrl+alt+. duurt het dan nog zeker vijf minuten voor hij terug in beweging komt. Na een beetje googlen heb ik nog niet echt een oplossing gevonden alhoewel het blijkbaar een groot zeer is bij deze laptops van medion. Nu is mijn vraag voor ik naar de helpdesk bel van medion kan mij hier iemand een antwoord geven omtrent dit probleem? In ieder geval zeer bedankt voor de hulp.
    Groetjes Johan.

    • (r)ik zit met hetzelfde probleem als Johan: pc loopt vast, en komt dan na een paar minuten wachten opnieuw los.
      Een andere oplossing en de oorzaak van het vastlopen heb ik evenmin gevonden.
      Alvast bedankt voor eventuele suggesties om dit probleem op te lossen.
      rik.

      • Zijn jullie zeker dat het echt een vastloper is? Het lijkt eerder een probleem met het stroombeheer dat de laptop te snel in slaapstand zet. Kijk dus de instellingen van het stroombeheer van Windows een keer na in het Configuratiescherm.

        • Hallo jozef ,
          Nee het heeft zeker niet te maken met stroombeheer en de slaapstand .
          Als ik met de laptop werk is het altijd met netstroom en ik heb al de instellingen voor de slaapstand al veranderd.
          Het is wel degelijk volledig vast lopen wat de laptop doet.
          Ik heb al gedacht aan de virus scanner die moeilijk doet maar het rare is als ik die uit schakel blijft het zelfde probleem.
          Wat wel raar is bij mijn laptop is dat het altijd gebeurt enkele minuten na het opstarten en daarna het probleem merendeels weg blijft.
          Op een ander forum waar ik het probleem heb gesteld zijden ze dat het eventueel de harde schijf is die met andere dingen bezig is en daarom te veel geheugen vereist.
          Eventuele oplossing wat ze daar voorstelden was een kale windows installatie maar dit zie ik echt niet zitten daar de laptop nog maar enkele weken oud is .

          • Maar als ik het goed begrijp crasht de laptop niet, maar stopt hij enkele minuten met reageren? Kan het niet zijn dat er een of ander programma actief is dat deze vertraging veroorzaakt? Dit kun je uittesten door alle opstartprogramma’s een keer uit te schakelen en dan te zien of het probleem blijft bestaan. Start Systeemconfiguratie een keer op (begin met syst… te typen in het zoekvenster van de startknop… dan zou dit programma moeten verschijnen) en Kiest Diagnostische startup…

  25. Aldi Medion MD98250 = P6622 gekocht in Aldi voor 599 euro. Tijdens Windows Update kwam ie niet verder dan het welkom-scherm ! wat je ook probeerde, het enige wat werkte was de aan- en uit-knop. Verveolgens de Recovery-schijf gebruikt, in een uurtje was het meeste er weer, alleen…. de ingebouwde webcam van deze Aldi-laptop werkt niet. In configuratiescherm is niets te vinden van camera’s en scanners of iets dergelijks. Via Windows Live Messenger (laatste versie) Extra – Audio en video instellen, is stap 2 (2e pagina) (webcam instellen) niets te zien, wat te doen ?
    Please help me, verder aardig tevreden.

    P.S.: Op medion.nl website is niets te vinden, geen update, in de 3 handleidingen ook niet, alleen met Fn-toets + F9-toets tegelijkertijd, ook dit geeft geen enkele reactie. Gerrit.

    • Je verhaal geeft me de indruk dat er iets misgelopen is met de laatste Windows Update: het is niet normaal dat je PC dan blijft hangen. Mogelijk is die update maar gedeeltelijk uitgevoerd, en veroorzaakt dat de problemen. Probeer die eens opnieuw te laten lopen?

  26. Hallo,

    ik heb in januari de laptob P8612 gekocht maar heb na 2 weken moeten constateren dat de netwerkkaart stuk is. Spijtig is dat mijn vrouw het ticket niet terugvind. Kan iemand mij een copie bezorgen aub. Graag mailen naar rubensebrechts@yahoo.com Alvast bedankt!

  27. Ik heb recent de md98250 bij de Aldi gekocht. Een drama! Voordurend gedoe met de draadloze verbinding [heb meerdere laptops en daar geen enkel probleem}; hangt steeds vast en zo kan ik nog wel effe doorgaan. Kan natuurlijk aan mijn specifieke pc liggen…..maar ik ga deze terugbrengen. Voor ongeveer vergelijkbare prijs en prestatie is er bijvoorbeeld ook een Dell. Kortom bezint eer ge begint.

  28. Beste heren,

    Ik heb over de nieuwe aanbieding van Aldi ( MD 98250)
    een vraag :

    Is deze laptop tov de MD 98190 kwalitatief beter met
    de nieuwe I3 processor.
    Omdat ik de MD 98190 binnen een maand nog kan terugbrengen en eventueel omruilen voor de MD 98250
    zou ik hier graag advies over krijgen.
    Ik moet wel zeggen dat mijn voorkeur uitging naar
    een 17.3 scherm omdat ik 15inch erg klein vindt.

    Mvg Hansvw

    • Of ze die nog willen terugnemen, dat kan je best vragen aan je lokale Aldi-gerant. Mijn advies ivm de 98191 tov de 98250? De 98250 is iets sneller en de grafische kaart is iets beter. Moest het een auto zijn, zou ik zeggen: hij heeft een iets hogere topsnelheid en hij trekt iets sneller op, maar verwacht geen spectaculair verschil, dat is er niet. En nu vraag ik jou: heb je dat echt wel nodig? Hoe vaak belast je je pc tot het maximum? Want als je vaak surft, foto’s bekijkt of een DVD afspeelt (wat in feite een lage belasting van je pc betekent), dan zou ik veel liever op een 17″ kijken dan op een 15″.

      • Hartelijk dank voor uw reactie,

        De reden dat ik nog twijfelde over het verschil tussen
        de MD 98190 en MD 98250 is dat de laptop door mijn
        kleinzoon zo nu en dan wordt gebruikt om er een spel
        op te spelen bv FIFA 2010 of een soortgelijk voetbalspel.
        In een eerdere reactie gaf u al aan dat je niet al
        te hoge verwachtingen kan stellen van een laptop in
        deze prijsklasse voor het spelen van spellen .
        Ik dacht dan ook dat een snellere processor ( I3 )
        een beter resultaat zou geven.
        Maar zoals u aangeeft is dit niet schokkend en mijn
        voorkeur gaat inderdaad uit naar een groter scherm.

        Mvg Hansvw

    • Zover ik weet zit er momenteel alleen een i3 notebook met 15,6″ (40 cm) scherm aan te komen. Maar verrassingen zijn nooit uitgesloten!

  29. hallo, hebben ook zo’n laptop gekocht de md98110 echter wat met het vervoer van dit toestel…bij medion zelf kan ik alvast geen geschikte laptoptas vinden ?? Wij vinden dat hij ook traag werkt en hij is ook al verscheide keren vastgelopen en dit voor een laptop van nog geen week oud ?…..heeft iemand nog van die ervaringen of loopt bij de rest van de gebruikers alles volgens wens. Graag reacties aub
    greetz Rita&Marc

    • Ik koop mijn laptoptas gewoonlijk in de Makro of in de Carrefour, maar neem wel de maten mee want het is een grote notebook. Dat vastlopen is zeker niet normaal, tenzij je er erg vreemde dingen mee doet. Of is het steeds bij één bepaalde handeling, bvb een filmpje afspelen (waarvan dan de juiste codec niet geïnstalleerd is)?

  30. Beste heer,

    Het probleem in mijn eerdere vraag over video verwerking
    van de MD 98160 is waarschijnlijk niet meer actueel.
    Tot mijn verbazing zag ik dat ALDI Nederland met een
    andere aanbieding komt als in Duitsland nl de MD 98190.
    Hier zit wel een aparte videokaart in.
    Nu maar hopen dat er geen run opkomt op 30 januari 2010.
    Ik heb over deze laptop nog geen verdere gegevens
    kunnen vinden .

    Mvg Hansvw

  31. met deze laptop heb ik slecht geluid en muziek.
    wat kan ik veranderen
    metaalklant en scherp onaangenaam geluid
    ik denk van hem terug te geven in aldi
    bertje

    • Beste Bertje,

      Welke laptop bedoel je de MD 98110 of de MD 98160.

      Dit vraag ik omdat ik binnenkort ook een laptop
      van de Aldi wil aanschaffen.

      Mvg Hansvw

      • mijn laptop is md 98110
        VOORDELEN
        mooie afwerking lak zwart maar zeer gevoelig aan krassen
        klank onvoldoende metaalklank en vervormd
        groot scherm is zeer aangenaam
        laptop traag op internet
        groeten
        bertje

  32. Ik vind die aanbiedingen van de aldi niet zo wereldschokkend meer….
    10 jaar terug moest je s’morgens om 9.00 u. voor de deur staan….
    die tijd is al lang voorbij….

    De desktops zijn wel nog de moeite, maar ondertussen kan je in de carrefours, saturns, makro’s, krefels,…zelfde kwaliteit tegen dezelfde prijs vinden quasi 365/365 dagen….

    onlangs 17,3″ laptop samsung, 4 GB RAM, 2 Ghz CPU, 320 GB hd,…voor 450 € in saturn (was wel vista, maar who cares…upgraden kan je toch -mits 15 € aan microsoft) altijd?

    Dan liever merkpc dan die medion’s, waar mensen zich blindstaren op die garantie

    de laatste aanbieding van de desktop ‘in den aldi’ was zelfs een windows 7 32 bit!!!! en een Icore (state of the art) i75 cpu ???? Wie begrijpt dit nu?

  33. Beste heer,

    Hartelijk dank voor uw reactie.
    Ik moet nogwel even vermelden dat het flikkeren alleen
    optreedt als ik gelijktijdig meerdere websites raadpleeg
    of snel wissel van opgeroepen websites.
    Het flikkeren treedt niet constant op.

    Ik heb op uw advies nog even gekeken op de MEDION DRIVERS
    website maar kan hier geen type nr opgeven of terugvinden van mijn laptop MD 97490.
    Hoe weet ik nu of er voor mijn videokaart een nieuwe
    driver beschikbaar is en loop ik geen risico als ik
    per abuis een verkeerde of verouderde driver download.

    De videokaart die in mijn laptop zit is een :

    Nvidia Geforce 9600m gs 512 mb gddr 2

    MVG Hans vw

    • De laatste Win7 driver voor de videokaart van deze laptop op de Medion support site is ver 8.16.11.8691 dd. 21.10.2009. De versie die u hebt kunt u opvragen via het Nvidia-configuratiescherm in Configuratiescherm (kies View System Information en kijk dan bij GeForce Video, waar je een vergelijkbaar nummer vindt. Het kan sowieso geen kwaad de driver een keer opnieuw te installeren en zien of dat helpt.

      • Beste heer,

        Dank u voor uw reactie.

        Omdat ik u onlangs om advies vroeg voor de aanschaf
        van een laptop voor mijn kleinzoon heb ik hierover
        ook nog wat vragen :
        De Aldi in Duitsland heeft momenteel weer een
        nieuwe laptop in de aanbieding voor 599 euro;
        nl Akoya E7212 ( MD 98160). Nu las ik in een test
        van Computerbild dat deze niet geschikt is voor
        3 D spellen. Ik heb nu als alternatief in deze
        prijsklasse een Acer aspire 7540 laptop gevonden
        voor 579 euro .
        Echter zit hier geen Intel processor in maar een
        AMD . Nu is mijn vraag met welke Intel kan ik deze
        processor vergelijken en is deze processor qua
        betrouwbaarheid en kwaliteit niet minder als een
        Intel processor. Hier volgt de specificatie:
        AMD Better By Design program, featuring:
        • AMD Turion™ II dual-core mobile processor with 1MB L2 Cache supporting AMD HyperTransport™ 3.0 technology or
        • AMD Athlon™ 64 II dual-core processor supporting AMD HyperTransport™ 3.0 technology
        AMD M880G Chipset

        Mvg Hansvw

        • Ik kan moeilijk die AMD met een Intel vergelijken, heb hier geen concrete testervaring mee. Wat ik wel weet is dat een laptop zelden echt geschikt is voor 3D spellen. Als er een aparte videochip in zit van ATI of Nvidia met voldoende eigen videogeheugen (liefst 512 MB VRAM die NIET gedeeld wordt met het hoofdgeheugen) dan kun je er meestal wel redelijk wat 3D games op spelen. Maar als de laptop zo een van die geïntegreerde videochipsets van Intel of AMD gebruikt die het videogeheugen delen met het hoofdgeheugen kun je dat vergeten.

        • Wel opletten wat je koopt hé, de ACER Aspire 7540 is een serie, verkrijgbaar met verschillende CPU’s en dus ook met verschillende prijzen. Als je de Benchmarktabellen bekijkt, die worden tegenwoordig opgemaakt per spel. Voor het ene spel wint een AMD, voor een ander een Intel… Maar zoals Jozef reeds zei: een echte gamer koopt zeker geen notebook! En wil je echt topprestaties voor het laatste nieuwe spelletje, reken dan maar op een prijs ver boven de 1.000 €.

          • Beste heer,

            Als ik de eisen voor het spelen van 3D spellen laat varen kan ik dan volstaan met
            de MEDION®
            44 cm/17,3″ Multimedia Notebook
            MEDION® AKOYA® E7212 (MD 98160)

            •Riesiges 44 cm/17,3″ LED-Backlight-Display mit HD-Auflösung
            •Intel® Pentium® Prozessor T4500
            •Express Card TV-Tuner
            •Riesige 500 GB Festplatte
            •Großer 4 GB Arbeitsspeicher1
            •Fantastischer Klang Dolby Home Theater® v3 zertifiziert
            •Original Windows® 7 Home Premium

            Glasklare Grafik
            Intel® Graphics Media Accelerator 4500MHD mit digitalem HDMI Audio-/Video-Ausgang

            Is deze videoprocessor voor andere doeleinden
            wel goed ( buiten 3d spellen) of raadt u mij
            toch een laptop aan met een aparte videokaart.

            Mvg Hansvw

      • Beste heer,

        Dank u voor uw antwoord.

        Ik wil nu de 8.16.11.8691 dd. 21.10.2009 uitvoeren;maar ik zie nu twee identieke versies
        staan op de Medionsite nl een met een 32 bit en
        een met 64 bit .
        Welke moet ik nu kiezen.
        Mvg Hansvw

        • Vermoedelijk draai je de 32-bit versie van Windows? In dat geval kies je de 32 bit variant. Alleen als je de 64-bit versie van Windows gebruikt kies je de 64-bit variant. Twijfel je, dan kun je de gebruikte Windows versie opvragen via het Start menu: klik rechts op Computer, kies Eigenschappen en kijk dan bij “Type Systeem” welke de bit versie is van jouw Windows 7.

          • Beste heer,

            Nog even voor alle zekerheid; u vermeldt in uw
            antwoord Windows 7.

            Ik heb Windows Vista op mjn laptop staan.

            Kan ik de upgrade nu toch installeren.

            Mvg Hansvw

        • En wat betreft de vraag over de laptop: die E7212 (MD 98160) is zeker krachtig genoeg voor alle denkbare computertaken. Zoals gezegd zul je er alleen niet alle recente games op kunnen spelen. Maar voor Office, fotobewerking, videobewerking etc volstaat ie zeker.

          • Beste heer,

            Ik heb nog even een vraag over het functioneren van Intel® Graphics Media Accelerator 4500MHD mit digitalem HDMI
            in vergelijking met een aparte videokaart.
            Ik begrijp dat de Intel 4500MHD niet geschikt
            is voor spellen omdat de overdracht maar
            8 beelden per seconde is volgens een test van
            Computerbild maar geldt dit dan ook niet
            voor videobewerking . Maw functioneert een
            videobewerkingsprogramma beter met een
            aparte videokaart.
            Ik begrijp ook niet waarom er dan door MEDION bezuinigd wordt om deze te vervangen door de
            Intel 4500.
            Of zie ik het helemaal verkeerd en funtioneert de Intel wel naar behoren voor
            videobewerking .

            Mvg Hansvw

        • Is je systeem 32 bit, moet je de 32 bit versie kiezen, draait je pc op een 64 bit besturingssysteem kies je de 64 bit versie. Welk systeem bij jou werkt kan je vinden door achtereenvolgens Startknop > Configuratiescherm > Systeem en Beveiliging > Systeem te kiezen, het staat daar in het lijstje.

      • Beste heer,

        Ik had zoals u adviseerde bij het Nvidia configuratiescherm nagekeken wat de laatste versie
        is daar staat 117662 .
        Er is nu wel iets raars:
        De eerste keer dat ik het Nvidia configuratie scherm raadpleegde zag ik zowel Geforce 9100M G en Geforce 9600
        in de linkerkant van het scherm staan.

        Als ik nu het scherm bekijk staat alleen de 9100M G
        vermeld en zie ik de 9600 M niet meer staan.

        Ook bij Hardware raadplegen wordt alleen de 9100 M G
        weergegeven.

        Nu vraag ik mij af of het systeem nog wel met de 9600M
        werkt.

        Mvg Hansvw

  34. De prijs van memories is dubbel in een paar maander. Ik denk dat het prijs verschil met deutschland in november.

    Ik heb dit computer verkocht maar ik loos my ticket voor de warranty. Nu is de computer perfekt werken maar de warranty is 3 jaar.

    Is dat iemand dat heeft dit computer verkocht dat kan een copy van de kaas ticket scannen and door mail sturen ?

    Graag

    Sophie

  35. Beste,
    Ik heb die pc ook gekocht.Nu stel ik me de vraag of er wel bluetooth opzit in die pc?Ik heb al overal gezocht maar vind het niet.Indien het erop zit,hoe moet ik het activeren?Wat ik wel vaststel is dat er wel een “blauwe led “tekentje van bluetooth is voorzien op de pc.Als je goed kijkt staat dat naast het tekentje van “led” wifi.

    • Nee Tony, daar zit geen Bluetooth op – ik denk trouwens niet dat het tegengestelde ergens vermeld werd? Maar een simpele USB – Bluetooth dongle kost maar een 20 € hoor, een groot probleem is dat dus niet.

  36. Beste redactie,

    Dank u voor uw reactie .
    Naar aanleiding van uw reactie heb ik hierop de volgende
    vraag.
    Aldi heeft momenteel voor 599 euro een desktop computer
    in de aanbieding met een I5 processor. ( P7330d – MD8852).
    Kunt u mij adviseren wat een betere keuze en investering is. Maw krijg ik bij de desktop computer meer waar voor
    mijn geld tov de laptop MD 98110.
    Alhoewel hierbij nog de aanschafkosten van een lcd scherm
    bij komt bv een 23.6 inch van Aldi voor 189 euro.

    Mvg Hansvw

  37. Beste redactie,

    Ik heb zelf een Medion 97490; hierin zit een T6400
    processor. Nu is mijn vraag doet de MD 98110 qua prestaties niet onder voor mijn MD 97490 omdat er een
    T4400 in zit. Ik wil nl voor mijn kleinzoon een
    laptop aanschaffen en vraag mij nu af of ik beter
    kan wachten op een soortgelijke laptop die ik in april 2009 bij ALDI heb aangeschaft voor 799 euro.
    Maw is de meerprijs van 100 euro die ik toen betaald
    heb een verantwoorde investering.

    Mvg H.van Wattingen

    • Staar je niet blind op de nummering van de Intel CPU’s. De Intel® Core™2 Duo Processor T6400 (2M Cache, 2.00 GHz, 800 MHz FSB) is ouder – 1ste kwartaal 2009 – dan de Intel® Pentium® Processor T4400 (1M Cache, 2.20 GHz, 800 MHz FSB) – 4de kwartaal 2009, maar hij is ook trager.Hij heeft wel meer cache. Veel verschil zal je waarschijnlijk niet merken. Wachten op een nieuwe aanbieding met T6400 heeft weinig zin, beide CPU’s gaan binnenkort de plaats ruimen voor Intel’s nieuwe i3 – i5 – i7 reeks. Tja, dezelfde pc zal binnen enkele maanden goedkoper zijn of omgekeerd, voor hetzelfde geld ga je een beter exemplaar kunnen kopen. Maar zo kun je blijven wachten tot met sint-jutte-mis, niet te lang bij stilstaan!

      • Beste redactie,

        Graag wil ik nog om advies vragen nav mijn eerdere
        reacties .

        Acer heeft een nieuwe laptop met een 18.4 scherm
        en een T6600 processor nl de 8930G -664G32MN.
        De prijs is eveneens 699 euro.
        Mijn vraag is nu is dit een goed alternatief voor
        de Medion laptop; of zijn de overige componenten/
        uitrusting beduidend minder dan de Aldi Medion.

        Het is wel zo dat Acer maar 1 jaar garantie geeft.

        Mvg Hansw

        • Bwah – die Acer heeft een 2 GHz Intel Core 2 Duo T6600 en een NVIDIA GeFore 9700M-GT. Is wel full HD (1920 x 1080) pixels maar kleinere HD (320 GB) Hoewel de componenten ouder zijn (de 9700M-GT is al van midden 2008) zijn de prestaties van die 2 laptops gelijkaardig. De gelijke prijs is dus geen verrassing, maar 699 is een goede prijs voor die Acer! Bekijk ze eens, en kies diegene die je het best bevalt.

    • Beste redactie,

      Ik heb nog even een vraag over mijn laptop 97490-P8610.
      Het viel mij op dat als je veel toepassingen of
      websites opent dat het scherm gaat flikkeren.

      Om het flikkeren van het beeldscherm te verminderen heb ik > op advies van HELP en ONDERSTEUNING onder Windows getracht > de vernieuwingsfrequentie ( Eigenschappen beeldscherm)te> verhogen naar minimaal 75 Hertz. Deze waarde is echter > begrensd op 60 Hertz bij de instellingen. Ik heb de beeldresolute op de hoogste waarde staan.

      De helpdesk van Medion adviseerde mij de batterij te
      verwijderen en dan dmv het indrukken van de startknoop
      de restspanning te verwijderen.

      Dit heb ik uitgevoerd maar zie geen grote verbetering.
      Heeft iemand nog een ander advies.

      MVG Hansvw

      • Gaat het hier om een extern beeldscherm dat je aansluit op je laptop of over het ingebouwde lcd-scherm? Als het over het interne scherm gaat: daar heeft die verversingsfrequentie geen invloed op en 60 Hz is de juiste instelling. Het flikkeren moet aan iets anders liggen. Is het een extern scherm dan hangt het ervan af welk type: lcd of crt (beeldbuis). Laat dit even weten, anders kan ik je niet verder helpen.

          • Wel, in dat geval kunnen het volgens mij maar 2 dingen zijn: of een slechte videodriver (zorg dat de laatste videodriver voor je videokaart is geïnstalleerd; te vinden op de Medion support site); of het is een hardware probleem zoals een loszittend contact of problemen met de verlichting. Als updaten van de driver niet helpt, zul je opnieuw naar de Medion helpdesk moeten bellen en hen duidelijk maken dat het een hardwareprobleem is.

  38. hello heb d md 98110 laptop maar vindt hem wel traag
    als windows prestatie index heb ik
    gemiddeld 5,4
    grafische kaart 4,9????
    wat kan ik doen
    bertje

    • De prestatie index schaal loopt van 1.0 tot 5.9 Bertje. PC’s met een score van 1 of 2 zijn meestal voldoende voor op kantoor voor het office pakket zoals Word en Excel, e-mail en internet. PC’s met score van 4 en 5 kunnen in principe alles aan van de functies van Windows 7, zoals het afspelen van HDTV, maar ook andere geavanceerde intensieve toepassingen. Een score van 5,4 is dus bijzonder goed! Ook grafisch is 4,9 nog zeer hoog voor een laptop. Dus als je pc traag is, moet je evtl je internetverbinding eens nazien – of wat is er precies traag aan?

  39. In België zijn laptops en netbooks altijd duurder dan in onze buurlanden omdat wij een Belgisch azerty keyboard gebruiken en die markt is kleiner. In NL zijn laptops ook altijd goedkoper.

    Waarom we hier geen qwerty leren in de school is mij een raadsel. De meeste software is nochtans geschreven voor het internationalere qwerty.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Schrijf je reactie!
Vul hier je naam in

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.