Absurde genialiteit

0
107

voelt het allemaal veel vlotter. Op het eerste zicht is er niets speciaals: Mario en Luigi kunnen op vijanden springen, met een hamer slaan, een vuurbloem of een schild gebruiken als special attack, een item nemen om hun levens aan te vullen,… Wat het zo goed maakt, is het feit dat je niet gewoon een actie kiest en dan kijkt hoe die automatisch wordt uitgevoerd. Als je springt, dan moet je zelf op het juiste moment drukken om nog een tweede keer te springen. Gebruik je een schild, dan start bijvoorbeeld Mario, dus dan druk je A, het schild raakt de vijand en schuift naar Luigi, dus druk je B, vervolgens terug via de vijand naar Mario, enzovoort. Het schild schuift echter alsmaar sneller en dus bestaat de kunst erin op het juiste moment de juiste knop in te drukken.

Mario & Luigi: Bower’s Inside Story (DS)   Mario & Luigi: Bower’s Inside Story (DS)

Bovendien kan je met timing en precisie er ook voor zorgen dat je personage nooit schade oploopt door een aanval van de vijand. Maar zal die vijand Mario aanvallen en moet je A drukken of gaat hij voor Luigi en moet je B drukken? Ook daar zit het antwoord in fijne details, een vijand kan bijvoorbeeld zijn rechtervoet naar voren zetten als hij voor Mario gaat en zijn linkervoet als hij Luigi zal aanvallen. Op andere momenten moet je de schaduw goed in de gaten houden om te zien welke richting het voorwerp uitgaat.

Toffe gameplaywissels
Bij Bowser is het systeem ongeveer hetzelfde, met basisacties als vuur spuwen, slaan en vijanden opslokken. Zijn special attacks vereisen echter het gebruik van de stylus. Hij kan een groepje

1
2
3
4
5
6
Vorig artikel3-in-1 digitale stemopnemers
Volgend artikelLP’s digitaliseren zonder tussenkomst computer