Half platformer, half puzzelgame

0
46

het onderste scherm zou negeren, dan zullen de blokken alsmaar stijgen. Daar schuilt dan ook het gevaar! Als een vijandblok zo hoog komt dat hij opnieuw op het bovenste scherm verschijnt, dan zal hij er continue proberen Henry plat te stompen. Met andere woorden, pas als je de vijanden ook in het puzzelspel wegwerkt, zijn ze effectief verdwenen. Hetzelfde geldt trouwens voor items. Wanneer je een hoedje – een extra leven – neemt in de platformer, dan zakt het naar het puzzelspel. Pas als je het daar combineert met twee andere blokken van dezelfde kleur krijg je ook echt een leven bij.

Henry Hatsworth in the Puzzling Adventure (DS)

Robotpak
Andersom heeft wat je doet in het puzzelspel ook gevolgen op de platformer. Zoals eerder gezegd, door blokken te combineren vul je de Supermeter rechts op het onderste scherm. Deze meter fungeert een beetje als je munitie in de platformer. Telkens als je schiet (of een bom dropt of een boemerang gooit), gaat er een stukje van de Supermeter af. Bovendien is deze meter ook enorm belangrijk voor de

1
2
3
4
5
6
Vorig artikelSerie smartphones van Acer
Volgend artikelInstapmodel spiegelreflexcamera van Olympus