Henry Hatsworth in the Puzzling Adventure (Platform: DS) review

Half platformer, half puzzelgame

0

Henry Hatsworth in the Puzzling Adventure is niet meteen een naam die vlot van de tong rolt en ook het concept is gewaagd. Op het bovenste scherm speelt een bizarre, theedrinkende gentleman de hoofdrol in een platformer, terwijl onderaan in het puzzelspel continue blokken blijven komen. Als dat maar goed komt!
Henry Hatsworth in the Puzzling Adventure
Een avonturier die eruit ziet als een typische Engelse gentleman inclusief bolhoed en monocle, het is niet meteen een alledaags beeld in games. De oude knar wil zeker zijn van een comfortabel pensioen en gaat daarom op zoek naar een legendarische gouden hoed. Dat er op dit eigenaardig voorwerp een vloek zou rusten, gelooft hij niet. Als blijkt dat dit toch het geval is, dan zit er niets anders op dan verder te zoeken naar de andere gouden kledingstukken. Helemaal bizar wordt het wanneer je kennis maakt met de rivalen van Henry waaronder de kitscherige Leopold Charles Anthony Weasleby the Third en de zingende adonis Lance Banson. Een opmerkelijke vorm van humor is het minste dat je kan zeggen…

De platformer
De tijdloze look en het leveldesign van de platformer zal je niet onbekend voorkomen indien je ooit al een Super Mario Bros., Wonder Boy of iets dergelijks gespeeld hebt. De vijanden die je op je weg tegenkomt, kan je met je vuisten de grond in boren of je kan ze neerschieten – in het begin enkel met kogels, maar later beschik je hier en daar ook over boemerangs, bommetjes,… Je beweegt je voort in een lineaire 2D-wereld, maar af en toe wordt het beeld stilgezet en moet je de hordes vijanden verslaan voor je opnieuw verder kan. Water, ijs, lava, walljumpen, verborgen levels, alles wat je in een goede platformer verwacht is aanwezig. Een echt waw-gevoel heb je waarschijnlijk niet, omdat er niet echt iets innovatiefs is. De levels en de besturing zijn uitstekend, maar ze zijn niets nieuws onder de zon.

Henry Hatsworth in the Puzzling Adventure (DS)

Het puzzelgame
Bejeweled, Puzzle Quest en 1001 andere games brachten dit concept al eerder en soms zelfs beter. In het puzzelgedeelte van Henry Hatsworth komen continue nieuwe rijen blokken onderaan in beeld. Je kan

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Schrijf je reactie!
Vul hier je naam in

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.