Lidl versus Lidl

3
712

Vanaf 29 mei 2007 te koop bij Lidl Nederland, vanaf 4 juni 2007 bij Lidl België: een "High End Desktop computer Targa Ultra AN64 aan 999,00 euro. Opgelet echter: er zijn nogal wat verschillen tussen beide computers – en we hebben het hier niet alleen over het Azerty / Querty toetsenbord!
Targa Ultra AN64 5000+ DC
Beide toestellen komen dus uit de stal van Targa. Het in Nederland aangeboden model is de Targa Ultra AN64 4800+ DC, in België wordt dat de Targa Ultra AN64 5000+ DC. Uitwendig zijn ze identiek: een zilvergrijze midi-tower met zwart front en zilveren elementen. Vooraan zie je nog een klein display, terwijl het paneel met de kaartlezers, USB-, audio- en andere frontale aansluitingen zijn weggewerkt in een naar buiten klappend blok. Ook het moederbord is identiek: ASUS M2N-TE Socket AM2 ATX. Voor Nederland wordt gepreciseerd dat de 1.024 MB DDR II-RAM 667 bestaat uit 2 latjes van 512 MB, voor België wordt dat niet vermeld maar geen nood: het moederbord heeft 4 geheugenbanken, zodat je in ieder geval gemakkelijk kunt uitbreiden. We raden je dat trouwens ook aan, 1.024 MB is echt erg weinig.

Het eerste verschil(letje) is, zoals de naam van de toestellen al laat vermoeden, de processor. In België is dat de AMD Athlon 64 X2 5000+ Dual Core die aan 2,6 GHz werkt, in Nederland is het de AMD Athlon 64 X2 4800+ Dual Core die "slechts" 2,5 GHz haalt. Het Belgische model mag dan wel 4% sneller zijn, verder dan "leuk meegenomen" is het verschil niet.

Het moederbord ASUS M2N-TE

Veel belangrijker is het verschil in de grafische kaart. Het Nederlandse model heeft de wat mysterieuze ATI Radeon X1700 – Targa Edition, 256 MB GDDR3 geheugen. We schrijven mysterieus, omdat de Radeon X1700 in de gewone handel alleen als Mobile-versie te verkrijgen is. Het Belgische model

1
2
3
Vorig artikeliTunes biedt downloads zonder kopieerbeveiliging en met verdubbelde geluidskwaliteit
Volgend artikelOveral een feestje bouwen met draadloze soundbox
René Paulus
René Paulus is medewerker van Diskidee.

3 REACTIES

  1. Bedankt voor de tip.
    Heb klantendienst gebeld, en het enige wat ze doen is je gegevens noteren om je een excuusbrief te sturen.
    Ondertussen pc gevonden in Lubbeek. Zaak opgelost, behalve dat ik hem al moeten opendoen heb om de kaart met de DVI aansluitingen correct te monteren (gaf geen contact).
    Voor de rest sofar so good.
    Groeten

  2. Andre, een tip, bel naar de klantendienst van Lidl op 070/70 00 70 en doe je verhaal, soms is het mogelijk een pc over te laten brengen naar het filiaal in je buurt van een andere waar ze wel voorradig zijn (vraag dat maar als ze dat kunnen doen) (ik ben van de kust en hier bij ons, in oostende hebben ze er nog 6 staan)
    mvg,
     

  3. Dit kan wel zijn, maar spijtig genoeg zaten de computers niet op de camion en zijn ze dus vandaag, 04-06-07, niet verkrijgbaar bij Lidl – Korbeek-lo, en ook niet te Leuven. Winkelverandwoordelijke weigert zelf te bellen om te vragen waarom ze niet geleverd zijn. Klantvriendelijk is anders!!

Reacties zijn gesloten.