Een gewaarschuwd man…

0
50

De laatste tijd worden er steeds meer en meer first-person-shooters op ons ‘afgevuurd’. Het gaat dan meestal over terroristen en hun verderfelijke acties. Er zijn honderdduizend en één games in dit genre, maar Capcom heeft met Without Warning toch nog zijn duit in het zakje willen doen. We waren benieuwd of het spel overeind bleef tussen al die andere.
wihtoutwarning_box

De verhaallijn van Without Warning is nogal aan de povere kant. Een terroristische organisatie van Russische afkomst heeft de gigantische chemische fabriek van Peterson-Daniels ingenomen en heeft alle werknemers gegijzeld. Doordat de fabriek gevaarlijke opslagtanks bevat, dreigen de terroristen ermee de fabriek op te blazen, wat uiteraard enorme gevolgen zal hebben voor het milieu en waardoor duizenden mensen het leven zullen verliezen. Door dit dreigende gevaar durft de overheid geen grootschalige aanval op te zetten. Daarom hebben ze een select groepje, bestaande uit speciaal getrainde soldaten, samengesteld die de fabriek zullen moeten infiltreren en van terroristen ontdoen.

Hou de klok in de gaten
Het spel begint om acht uur ’s avonds wat bij de meeste spellen totaal geen belang zou hebben, maar bij Without Warning is dat anders. Er zijn zes speelbare personages betrokken bij het conflict en elk van hen is op het zelfde moment bezig met een actie. Je speelt de personages om de beurt, waarbij ook de tijd van belang is.
Om een voorbeeld te geven: het kan voorkomen dat je in het begin van het spel begint met Kyle Rivers om acht uur en dat je een paar missies verder Tanya Shaw moet spelen om uit te fabriek te ontsnappen, en dit ook om acht uur. De verhaallijnen lopen een beetje door elkaar heen, maar overlappen soms ook gedeeltelijk.

wihtoutwarning4.jpg

1
2
3
Vorig artikelDraadloze access points voor binnen en buiten
Volgend artikelBiometrisch beveiligde externe harde schijf