Stealth, stealth en nog eens stealth…

4
45

Licht
Tijdens het doorkruisen van de omgevingen moet je natuurlijk op verschillende dingen letten, want hier draait het hele stealth-gedoe natuurlijk om. Het minste geluid van bijvoorbeeld een krakende trap of glasscherven kan ervoor zorgen dat je wordt opgemerkt. Dit aspect kan je echter ook in je eigen voordeel gebruiken. Zo kan je met opzet fluiten om een naburige vijand te lokken en hem daarna neer te halen.
Een ander ding waar je op moet letten is het licht. Je lichtmeter duidt constant aan hoe zichtbaar je bent. Een lamp uitschakelen of kapot schieten is dus geen overbodige luxe. Als je een vijand neerhaalt, zal je die ook op een donkere plaats moeten verbergen, zodat passerende patrouilles hem niet kunnen zien liggen. Je kan ook gebruik maken van je Night Vision, die je toelaat in het donker te kijken, of van je Heat Vision, waarbij alle warme objecten zoals mensen, vuur en mijnen duidelijk worden aangeduid.

Splintercell_PT_3.jpg

Opgepast voor de mijn!

Als je betrapt wordt door een wachter of camera wordt een alarm geactiveerd, zodat iedereen de nodige maatregelen zal treffen. Zo zullen ze bijvoorbeeld een helm opzetten of een kogelvrij vest dragen om het jou moeilijk te maken. Het alarmsysteem werkt in drie fases, waarbij na de derde de boodschap "Mission Failed" verschijnt.
Omdat de omgevingen vaak zodanig groot zijn, heeft Ubisoft ze ingedeeld met verschillende Check-Points. Telkens als je er een bereikt, wordt het alarm weer op nul gezet. Zo is het spel toch wat makkelijker en toegankelijker.

Splintercell_PT_6.jpg

1
2
3
Vorig artikelWord-macro’s (2): Onder de motorkap
Volgend artikelVeellezers

4 REACTIES

Reacties zijn gesloten.