Ferrari leent zijn merknaam aan een digitale camera

0
23

olympusferrari2003
Olympus is een van de sponsors van het Ferrari Formule 1 team. Net op tijd voor je kerstinkopen zal Olympus de Ferrari Digital Model 2003 lanceren. Dit toestel wordt geproduceerd in een beperkte oplage van tienduizend individueel genummerde exemplaren. Het is de eerste maal dat Ferrari de merknaam leent aan een digitale camera. Het toestel is uitgevoerd in dezelfde vlammende rode kleur als de racewagens. Het bekende Ferrari logo “Cavallino Rampante”, het steigerende paard, siert de lenskap. De camera is een opgesmukte Olympus Mju 400 Digital en is dus voorzien van een uitstekende zoomlens en van een CCD met vier miljoen pixels. De metalen behuizing is waterbestendig. Het toestel heeft een aantal automatische belichtingsprogramma‚s aan boord: er is natuurlijk de volautomatische belichting, maar je kan eveneens uit een vijftal scèneprogramma‚s kiezen. De lichtmeting is accuraat: de digitale ESP-meting of spotmeting laten je toe je foto’s in elke situatie exact te belichten. Je kan de belichting ook manueel nog wat corrigeren. Zowel de flitsmodus als de witbalansregeling gebeuren automatisch of stel je naargelang de aard van het omgevingslicht zelf in. De lithium-ion batterij staat garant voor 150 foto’s onder normale omstandigheden. Je kan met deze camera ook zwart-wit of ouderwetse sepia opnamen maken. Meer informatie vind je hier

Vorig artikelTomTom en HP bundelen krachten in complete navigatieoplossing
Volgend artikelFoto’s met een live gesproken bericht versturen