Nieuwe look & feel

0
17

Met zijn nieuwe look geeft de Belgische internetsite van de Gouden Gids voortaan rechtstreeks toegang tot alle on line producten van de Gouden Gids. De homepage is namelijk opgedeeld in drie delen: Gouden Gids, Resto en Shopping. De gebruikers krijgen op die manier een beter overzicht van alle mogelijkheden van de site. De site bevat 450.000 ondernemingen, handelaars en vrije beroepen, naast tal van doorklikbare e-mailadressen en URL’s. De gebruiker kan ook on line bedrijven bezoeken door middel van video’s. Aangezien de ‘restaurant’-rubriek van de Gouden Gids het vaakst on line geraadpleegd wordt, is nu een gedeelte van de site volledig gewijd aan gastronomie. Dit ‘Resto’-gedeelte telt vijf categorieën : ‘Restaurant’, ‘Traiteur’, ‘Take Away’, ‘Thuisbezorging’ en ‘Pizzeria’, die elk hun eigen zoekcriteria hebben. In de categorie ‘Restaurant’ bijvoorbeeld kunnen de gebruikers een opzoeking starten op basis van de gewenste keuken of specialiteit (meer dan zeventig mogelijkheden), het beschikbare budget, de stad of de gewenste geografische zone. Zodra zij de resultatenlijst hebben gekregen, kunnen zij hun opzoeking nog verfijnen volgens een tiental criteria, zoals ‘parking’, ’terras’, ‘betaalkaarten’, ‘faciliteiten voor mindervaliden’ of ‘honden toegelaten’. In de Gouden Gids Resto kan men natuurlijk ook de gegevens terugvinden van een restaurant waarvan men de naam al kent.

Vorig artikelBeveiligde thuiscomputer
Volgend artikelLeren op het web en daarbuiten
Jozef Schildermans
Jozef Schildermans is journalist en schrijver. Zijn recentste roman is De reis van de hofarts (samen met Ludo Schildermans) onder de auteursnaam L.J. Schildermans gepubliceerd bij Uitgeverij Houtekiet.